Problem: Profilbild på uppringarens telefon

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av korvfest, 13 feb 2014.

1. korvfest

korvfest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Min sambo ringde upp en kollega/leverantör och denne kommenterade hennes kläder när personen svarade varpå hon blev lite paff. Då visade det sig att när hon ringde upp så dök en bild upp på henne i mottagarens telefon. Mottagaren har en Iphone och hade gjort någon form av synkronisering i sin telefon och därmed hamnade hennes bild där som kontaktbild.

Det är hennes profilbild på Facebook men det intressanta är att dom är inte vänner på facebook. Det finns vad jag vet absolut ingenting som kopplar dom personerna som gör att detta borde vara möjligt.

hon upplever det inte så kul att ringa upp kunder och leverantörer och att det ska komma upp en bild på henne som hon ej har valt ska vara där.

Är det någon som vet hur man avaktiverar detta, hur kommer det sig att någon annan random människa kan få detta i sin telefon enbart med ett telefonnummer?

Hon har inte sitt nummer kopplat till Facebook eller googlekontot. hon har inte jobbmailen heller kopplat till faceboook. Googlekontot och facebookkontot är inte heller det samma. Hon har ej heller Google+. Är det Facebookappen? Htc Sense?

Hjälp!