Profiler till Locale

Diskussion i 'Applikationer' startad av strumpan76, 21 okt 2010.

1. strumpan76

strumpan76 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch7 44mm LTE
    Jag undrar om det finns nån app där man kan skapa profiler som sedan fungerar med Locale?

En sak till, om jag vill att bluetooth är igång när jag är i bilen, finns det nån möjlighet att få till det på automatisk väg, kan inte ta på klockslag eftersom det skiljer sig, plats funkar ju inte heller eftersom bilen förflyttar sig :D????

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Enda möjlighet till att identifiera bilen är vad jag vet att hitta den med bluetooth (om bilen har det) men då måste det ju vara igång redan..

Jag vet inte om det går att lösa med Locale, men med Tasker kan man nog komma runt det problemet. Det löses att när mobilen tappar kontakten med bluetooth till bilen så lagras gps positionen. Sedan får man ställa in en radie från den positionen som telefonen kolla om den är inom och är man det så sätts bluetooth igång. Att kolla positionen ofta drar dock batteri och eftersom man inte vill använda gps till detta för att spara lite batteri måste man ha en vid radie så man får inte parkera i närheten av där man befinner sig om det ska funka..

Så det verkar enklast att låta bluetooth vara igång :)