Prognos för abonnemang?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RURAL, 28 jul 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 313

MINA ENHETER

Finns det någon framtidsprognos för prisutvecklingen på mobilabonnemang? Kan man se det på hur priserna gått och stått?
    Kan det vara ett nytt "priskrig" på gång, som det mellan Tele2 och Tre för två och ett halvt år sen, när man kunde teckna fastpris på samtal och SMS samt 10GB surf för 349:- / månad och få en flaggskeppstelefon på köpet?
    Har visserligen kvar mitt abonnemang men behöver ny telefon, hittar inga likvärdiga.

2. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det jag kan säga som jobbar inom branschen, precis som alla andra i branschen säger, är att det priskriget som var mellan Tele2 och 3 med Maxi Unlimited och 3 Total 349:- med flaggskeppstelefon ingående är det bästa som funnits och att det med största sannolikhet inte kommer komma något liknande på ett bra tag framöver. Både 3 och Tele2 gick back på dessa abonnemang men då de behövde få kunder från bl a Telia och Telenor som hade flest användare då hade de dessa "indragare" för att få nya kunder vilket lönat sig bra för båda i längden. Närmsta du kommer i dagsläget är 3 Total 10GB där du får samma användarvillkor med flaggskeppstelefon fast för 499:-/månad istället för 349:-/månad.

Concha gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.