Program för att konvertera MKV?

Diskussion i 'Samsung' startad av Mundane, 11 jul 2011.

1. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Som sagt, konvertera MKV till något format som GT 10.1 stödjer skulle uppskattas.

Ingen skit med reklam, watermarks eller begränsning på tid.

Så länge det finns en trial som man kan testa i ett par dagar för att sedan köpa så är jag nöjd.

Hur gör ni?
    Har ni tips på något sådant program?

Tack på förhand

2. Poperor

Poperor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske jag svamlar nu. Men Handbrake använder jag ibland till att göra om filmer. Har dock ingen aning om den hanterar MKV.

Per

3. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Handbreak använder jag med ett xoom preset bara välja fil och klikca på start och VÄNTA, ett annat alternativ som jag tycker är smidigt är att köra PLEX då kan du stream MKV från datorn till tabben utan konverting, fungerar även via 3g

4. DroidGurka

DroidGurka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

PMS (PS3 media server) klarar också att streama från datorn direkt till plattan.

5. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Använder mig av Dvdcatalyst. Ett enkelt program som har färdiga inställningar för vår platta plus en massa andra enheter.
    Konverterar .mkv filer + att den fixar att konvertera de köpe filmer du har på cd-skiva.

Han har bra support om det är något man undrar över. Svarar oftast samma dag och han är aktiv på xda forumet och xoomforum.com.
    Så det är ett program som rekommenderas just pga enkelheten och bra resultat varje gång.

www.tools4movies.com/

4305ms gillar detta.
  6. yawn

yawn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag trodde 10.1 klarar av MKV. Varför skulle den behöva konverteras? Finns det olika KMV-format, eller codecs?

Från handboken:
    ››Filformat som stöds
    Bild: bmp, gif, jpg, png
    Video: 3gp, mp4, avi, wmv, flv, mkv (Codec: MPEG4, H.263,Sorenson H.263, H.264, VC-1, DivX/XviD)
    Musik: mp3, m4a, mp4, 3gp, 3ga, wma, ogg, oga, aac, flac

Last edited: 12 jul 2011
  7. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Sök på Tegra 2 så kommer du finna mycket Ang video. Finns mycket att läsa om just Tegras förmåga att hantera video och har diskuterats. Sök här på swedroid eller google alt xda forumet.

Plattan klarar vissa .mkv om de har rätt profil och ljud.
    99% av alla serier och filmer som är x264 och finns att ladda ner, tex alla hd releaser av serier och filmer är i highprofile och det klarar inte denna platta av och kräver att man kodar om det till baseline mp4 för att få bästa uppspelningen. Kan dock klara vissa highprofile mp4 om det är låg bitrate.

Detta är varför vissa ville ha exynos istället för tegra. Den "gamla" sgt 7" fixar video bättre än vad de nya tegra baserade plattorna gör.

yawn gillar detta.
  8. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Fan vad bra! Tackar!

9. DroidGurka

DroidGurka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

10. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Kul att va till hjälp.
    Tycker också det är det bästa programmet hittills. Framför allt enkelt om man inte gillar att mixtra med flera olika program.
    Det ändå jag brukar ändra är att den inte tar bort borders utan behåller filmen i sitt orginal utseende.

Då det verkar som att med Honeycomb 3.1 så kan man nu se highprofile mp4.
    För de som inte vill eller orkar konvertera om sina .mkv filmer så finns det ett script för Windows att ladda ner som bara kodar om ljudet och ändrar containern till mp4 men behåller highprofile allt detta på ca 20min för att göra en film spelbar.

Har testat detta script lite grann med blandat resultat, vissa filmer fungerar kalas och vissa fungerar sämre. Mest troligt pga att de fortfarande är i highprofile så felmarginalen är ytterst liten om det är något i filen som Galaxyn inte gillar.

Så jag kommer fortsätta att använda Dvdcatalyst trots att det tar längre tid, men man får istället en video fil som fungerar perfekt utan att man måste hålla på att mekanismer och svära en massa. Brukar låta datorn stå och tugga över natten om man har flera filer som ska köras.

Länk till scriptet och info av han som gjort det.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1102922

11. yawn

yawn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stort tack. Har testat både DVD Catalyst och skriptet. Körde på ett MKV-klipp som hackade, men gick att se. Provade först DVD Catalyst som fick filstorleken att växa rejält. Provade sen scriptet med standardinställning. Det tog 30 sekunder att köra ett entimmes klipp. Klar skillnad. Provar nu med rekommenderade Tetra inställningarna. Verkar ta tre timmar...
    Igen, tack Andreas527!

Last edited: 13 jul 2011