Program för film för android

Diskussion i 'Applikationer' startad av elderion, 19 okt 2010.

1. elderion

elderion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ni får ursäkta om jag missat en likande post någonstans här på forumet

för att börja från början. Vilka filtyper klarar android av och med vilka program? Eller är det så illa att man måste streama filmerna/serierna för att kunna se dom?

Är det någon som vet eller kan tipsa om program, även program för min pc så jag kan görao m mina DVD filmer till den filtyp som behövs.

Tack på förhand.

2. Dava

Dava Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

med något program. Rockplayer är bra för wmv och flv-filer medan meridian är bäst för divx, av de jag testat.

3. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

rockplayer alla format, det var så bra att jag köpte fullversionen.

4. jonlinusson

jonlinusson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har inte jättebra koll på det här, men någon rättar mig säkert om jag säger helt fel...

Tror att det är beroende på telefonen, jag har en SGS och den klarar det mesta men förstått det som att det är via hårdvaran i telefonen. Det går alltså inte att säga vilka format som stöds av Android, utan du får kolla upp vilka som stöds på din telefon...

(Vissa formats kanske stöds av alla telefoner dock?)

5. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, det har att göra med vilken telefon du har då stödet sitter i hårdvaran.
    Vissa telefoner har stöd för flera format i hårdvaran men har en inbyggd mediaspelare som endast klarar ett fåtal, då kan man tanka t.ex. rockplayer.

Teoretiskt sett kan man skapa (och det kanske har gjorts?) en app som kodar om i realtid för att ge en telefon stöd för filtyper den vanligtvis inte har stöd för, huruvida en telefon har kraften att faktiskt koda om och spela upp en film samtidigt är dock ytterst tveksamt, jag tvivlar starkt på att det med dagens processorkraft inte är genomförbart.