Program för IPtelefoni (Blixtvik/Telavox)?

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 12 sept 2010.

1. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Jag har precis skaffat IP-telefoni hemma, Blixtvik är operatören och som jag förstår det köper de i sin tur tjänsten från Telavox. Jag har fått det att funka på PCn med mjukvarutelefonen X-lite.

Nu skulle jag vilja ha det fungerande i Desiren också. Jag har försökt med SIPDroid, men av någon anledning får jag det inte att fungera.

Finns det någon som är bra på just ip-telefoni som har tips på app samt inställningar?

2. goreri

goreri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

# Jag har en inte helt fungerande losning (kommer ut med IP-telefon men med dalig ljudkvalite)

Jag har telia som operator och dar verkar det som ip-telefoni och VPN inte fungerar. Sipdroid kommer inte ut pa natet.

Installerade Orbot som ar en tor-client och tillater anvandaren att surfa anonymt dvs gommer ip-nummer (men ingen kryptering ect av innehallet), da fungerade sipdroid dvs kopplades upp pa internet.

Sedan behovs ett konto pa pbxes, for att kunna logga in med sipdroid. Om jag har forstatt pbx ratt sa ar det en "telefonvaxel", som man behover konfigurera (satt pin kod i konfig och efter det fick jag den att koppla upp). Darifran skickar jag utgaende telefonsamtal till Phonzo.se (har kontantkort dar) och vidare ut i Sverige.

Tyvarr har jag ingen bra ljuskvalite over "datasurfen" och inte heller pa Wlan. Kan behova testa lite mer for att se om installningarna ar korrekta (anvant default inst.)
    (komprimering etc codec eller vad det nu kallas... )

3. kivimart

kivimart Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER