Program installation

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av basudan, 7 dec 2011.

1. basudan

basudan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej jag ha nu installerat cm7 på min lg är anors nöjd men jag får inte ändrat vart den installerar program. Lg ox2 har ju 8gb lagring som är delad i två delar en för android och den större delen för program,foton mm. Har nu ännu ett externt 2gb ad kort med musik på. Märkte nu att cm7 installerar allt dit och minnet är nu nästan fullt. Kan inte installera navionics fast jag betalt för det för den säger att minnet är fullt. Har dock ca 4gb ledigt på telefon men dit far de inte.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

2. Gabbe

Gabbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy Edge 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab S2 10.1
    Gå in i inställningar -> CyanogenMod-inställningar-> applikation -> installationsplats.
    Tror du reder resten. ;)

3. basudan

basudan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo men jag tror att den då installerar det på samma plats som android. interna sd är mountad på /mnt/emmc/ och kommer inte alls upp i inställningar för programmen. Under inställningar - lagring hittar jag den som "ytterligare lagring:/mnt/emmc . LG stock mounta den so sdcard och installera allt dit.

4. rejj

rejj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vad som kommer hända när du gör valet som Gabbe pekar på, är att den kommer montera det interna SD-kortet på /sdcard och det externa på /mnt/emmc.

Den växlar mao bara hur saker och ting monteras, vilket jag tolkar det som att du är ute efter.

Hur som helst vill du inte ha det externa sd-kortet monterat under /sdcard/_External eller vad det hette stock, då det kommer att leda till dataförlust förr eller senare.

5. basudan

basudan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack det löste sig så där, yrade bara på så rysligt att jag inte fatta att reboota telefonen sen fungera det.