program ska INTE stängas av??

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by sigge_3, Sep 1, 2011.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

en bakvänd fråga...

finns det någon inställning eller program som gör så att vissa program inte stängs ner av android eller har ni annan lösning på mitt problem??

anledningen jag frågar är pga att jag kör Twitter (endast mobilen) och FB (på mobilen samt datorn) och titt som tätt måste jag uppge användarnamn och lösenord på dessa två program via mobilen för att logga in. de anledningar jag har lyckats lokalisera detta problem till är när jag tillfälligt bryter uppkopplingen mot 3G-nätet (datatrafiken) samt inte använder programmen under en längre tid även om jag startar om telefonen måste jag logga in igen. att varje gång då behöva ange mina uppgifter igen börjar bli lagom kul nu. På FB är det tom så illa att jag varje gång måste ange om och hur jag ska synkronisera kontakterna till telefonboken... alltså varje gång!

hur ska jag nu komma runt detta?
    finns det någon inställning i telefonen som gör att dessa program inte får stängas ner (vilket jag hoppas innebär att inlogg-uppgifterna ligger kvar hela tiden) eller något program som gör samma sak?

upplever ni samma problem som jag? hur löste ni det i så fall? hjälp mottages tacksamt!!

2. Fueleh

Fueleh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Aldrig haft detta problem med facebook iaf. Använder mig utav Mod + X atm.

3. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

gör jag med, dock med eget cyanogenkök...

4. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Låter som om data för de apparna blir korrumperade av någon anledning. Alternativt att du har något (rom eller installerad app) som rensar data för dem så att de nollställs.

Har man väl loggat in med twitter och facebook apparna så ska man inte behöva ange lösenord igen.

5. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jo, det verkar ju så.. problemet är ju att jag inte har den blekaste vilken app som påverkar det... försökt gräva mig in i rommen och se om det var något där men inte vad jag kan se iaf.. gällande apparna har jag ingen app som ska påverka detta (vad jag vet) och känner ju inte för att installera om allt igen.. visst att jag kör ett eget kök men det ska ju för fasen inte påverka detta tycker jag.. apparna i sig är ju orginalapparna (från tillverkarna) så det bör ju inte vara dem... sjukt skumt är det iaf...

6. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör du färdigköket? eller har du gjort eget?