Fråga: Program som bara ligger igång i bakgrunden

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av bubbish, 29 juli 2013.

1. bubbish

bubbish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena har nyss köpt en S4a och är väl rätt nöjd med den, har haft htc innan och nyligen Iphone 4 men kände att det var dags att ge Android en chans igen.

Nu är det så att jag tycker att den drar lite väl mycket ström och funderar väl om det finns program som man helt enkelt bara kan typ "deaktivera" som det så fint heter på telefonen och ioch med det kanske spara lite ström, den håller förvisso hela dagen på jobbet om jag inte använder den, men jag hade gärna använt den som musikspelare med och det går ju inte riktigt att göra nu.

Så finns det nån typ guide eller ja inte vet jag, ta bort detta...

Tacksam för svar

Peace

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.284

MINA ENHETER

Så här har jag gjort på min och den räcker gott o väl en hel dag med ca 1,5 tim samtal och en hel del mail via push.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1362078

Kan ju inte säga att dom inställningarna passar dig rakt av men det kanske leder dig närmre alla fall :-)

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta

3. bubbish

bubbish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är dessa Google tjänster?

Nu har jag stängt av en hel del och ska la se om det ger nå bättre effekt på batteriet,förhoppningsvis så blir det iaf lite skillnad. Men nu en dag efter jobbet så kollar jag vad som dragit ström och dessa google tjänster ligger löjligt högt, jag brukar oftast se skärm som nummer 1 och jag har pratat ett samtal på typ 3 minuter sen skickat nått sms

Peace

Bifogade filer:

4. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Stäng av Google now och platsåtkomst så spar du många timmar. Ställ in att mailen synkar med längre mellanrum. Sen kan du testa att söka, jag lovar dig att det finns väldigt många trådar om detta.

Teleported from my N4