Program som påminner mig om tiden när program X körs? (Windows)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hund, 16 apr 2014.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Well, när jag fastnar med något, spel eller annat projekt kan jag sitta i timmar utan problem och till fullo glömma bort tiden.

Finns det någon applikation som ser att jag kör program X och då påminner mig om tiden, tex varje timme? Ett plus vore väl om den loggar tiden man spenderar med programmet/spelet också. Men det borde väl gå att lösa med ett annat program om inte annat?

Sistnämnda har jag inte hunnit undersöka ännu, jag googlade lite på mitt första problem men kunde inte hitta något dock.

2. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Här är ett program som verkar vara det du söker:
    https://www.rescuetime.com/

Har inte testat det själv, men det verkar hålla koll på tiden du spenderar på olika program, och även kunna notifiera dig om du använder ett visst program för länge.
    Tyvärr är gratisversionen begränsad, men fullversionen är gratis att testa i två veckor.

3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    218

MINA ENHETER

saytime

Sen någon gång i mitten av 90-talet använder jag saytime för just detta ändamål:
    http://www.acme.com/software/saytime/
    Jag anropar saytime varje hel timme från ett cron-job och då får jag vid varje hel timme i högtalaren höra hur mycket klockan är.

För att kompilera upp saytime på en modern Linux-maskin får man dock göra en mindre modifiering av källkoden:

mv saytime.c saytime.c.org && \
    sed -e 's/| O_NDELAY //' saytime.c.org > saytime.c

Jag vet inte om det skulle funka att kompilera saytime även för Windows, gissningsvis skulle det gå att kompilera med mingw eller cygwin. Program med cron-funktionalitet borde det finnas flera att välja på i Windows.

m v h Henrik