Program startar av sig själv

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av bosse10, 5 april 2010.

1. bosse10

bosse10 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Batteriet på min x10 tar slut extremt snabbt. Snabbare än när jag precis fick den. När jag har startat telefonen och kanske surfat på en websida så öppnar jag advanced task killer. Då är listan "full" med program som är igång. Även om jag stänger av alla via det programmet så en stund senare är det fullt igen. Är det någon som vet varför och hur man kommer tillrätta med detta?

Mvh

Bosse

2. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Låter inte som det ska =/ Använder också TasKiller (mkt bra program!), men jag har inte problemet att massa saker startas när jag vart i webläsaren eller liknande hmmm, pröva att stänga av, ta ur batteriet, sätt i batteriet och starta telefonen och se om det löser problemet!

Min batteritid har blivit bättre efter c:a 2-3 laddningar - har låtit batteriet gå från 100% tills den stängt av sig pga. att batteriet är slut och nu räcker det längre, sen stängde jag av GPS också vilket sparar jädrans massa batteri! Använder TasKiller också och typ stänger av mail, mediascape, timescape osv. när jag har mobilen liggandes och inte gör ngt - sparar också en väldans massa batteritid, fick ut mer än 1,5 dag i batteri även att jag surfat, glott bilder, sms:at, laddat ner saker ifrån market och bytt bakgrundsbilder samt bytt ut widgets osv, spelade även lite DroidJump och Panda Throwing :P

3. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Installera Spare Parts,gå sedan till Battery history,gå inn där hvor det står other usage sen trycker du på Partial wake usage nå får du even reda på hvilken app som ligger och drar hela tiden,har du laddat ned från butiken ,hade jag avinstallerat det.

4. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har också dålig batteritid, och massor av processer startar av sig själva.
    Är irriterande!
    Fast jag bara låtit telefonen ligga och låtit Advanced Task Killer stänga onödiga processer så startas en massa skit igen. Inställningar, com.sonyericsson.learningclient (tror jag den heter - ser inte hela namnet), Skandinaviskt tangentbord är några exempel som dyker upp inom en minut.
    Och då har jag inte gjort något mer än låtit den ligga och sedan kollat Task Killer. Laddade den till typ 13.00 eller 14.00 idag och har ringt 2st 30 sekunders samtal, tagit 2 st kort och kanske någon mer sak. Men ändå så är batterinivån nere på 62%. Det borde väl vara nåågot bättre batteritid tycker jag. SE säger ju 425 timmars stand-by och 8 timmars taltid. :ehm:

5. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fan vad trött man blir.. har problem med att något kraschar och sedan så kräver den att man loggar in med pinkod igen, så jag stängde av pinkod och startade om den. Kollar man vad som är igång nu så är det oändligt med skit som jag inte ens använder.. t.ex.: Moxier Mail, Röstaktiverad uppringning, Sony Ericsson Sync och en massa annat. Fattar inte!
    Hoppas 3 ser till att uppdateringen som finns ute går att ladda ned nu efter helgen.

Förresten, är det någon som vet varför den bråkar om simkortet och att man skall slå simkoden då och då? Är det något med simkortet? Är typ 4 år gammalt, kan det vara något med det som gör det? Är de nya korten annorlunda?

6. bosse10

bosse10 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

PC Companion säger att det finns en ny uppdatering för din telefon. Men när man ska köra den så avslutas den när den ska hämta uppdateringsmotorn eller något. Är det redan släppt en nyare version än den som finns i telefonen när man köper den?

En annan fråga, hur använder man telefonen som modem i PC Companion programmet? I gamla PC suite var ju detta busenkelt.

Tycker att telefonen blir väldigt varm vid användning/laddning. Fler som upplevt detta?

7. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

låter som det är ngt fel på era telefoner, min startar inte några processer utan att jag själv startat en app eller nått, vissa .com grejjer är ju alltid igång men det är ju för att telefonen ska kunna drivas :P

Har just nu 3st olika com grejjer, battery time lite, 24 clock och taskiller igång... det är allt.

8. Foxracer

Foxracer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har liknande problem.
    Om jag stänger av allting med task killer och sedan ringer det någon. och när jag lägger på då är det typ 5-6 olika saker som är igång. moxier mail går alltid igång. fast än jag inte använder det programmet.
    sen tycker man ju att när man är klar med ett program och avslutar det att det verkligen ska stängas ner och inte ligga kvar och dra..

9. bigpizza

bigpizza Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har liknande problem. Bara genom att starta kameran så dyker fem program upp exempelvis inställningar, sms och moxier mail (har aldrig tryckt eller startat det programmet). Detta hänger ihop med den dåliga batteri tiden. Jag lade telefonen i Stand by vid 100% under natten i åtta timmar. 70% kvar på morgonen. Det betyder att den kommer att köra slut sig själv efter 24 timmar i Stand by. Ingenstans nära de 415 timmarna de utlovar.

10. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bara för att en process är igång betyder det ingenting, är så på min hero/n1 också.
    Däremot finns det gott om dåligt kodade appar på market som kan suga batteri.
    Mitt batteri tar inte slut fort, håller lika länge som hero/n1/iphone, att ladda varje dag är ett måste med denna typen av lur tyvärr.
    Oh och btw, google rekommenderar inte taskkillers, jag använder personligen dom enbart när något hängt sig, är många processer som är beroende av varandra så om man väl använder en får man se till att veta exakt varför man dödar en process.

11. swplatinum

swplatinum Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hampan: har du någon källa till informationen om att Google inte rekommenderar en taskkiller?

12. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

I går kväll vid 23-tiden hade jag 70% batteri kvar enligt Battery TimeLite. I morse var det tomt
    Ni skriver om många program som drar och jag undrar nu om tex moxier mail som jag inte kommer att använda kan avinstalleras??? Synpunkter? Eller är det bäst att ladda ner task killer. Skitjobbt att behöva jaga batterislukare för att vara säker på att ha en telefon som är brukbar.

13. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det inte å avinstallera moxier programen? Dom finns inte med i mitt uninstaller prog jag har iaf.