Programmerare för självhjälpsapp?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av astroturf, 6 januari 2012.

1. astroturf

astroturf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag är psykiater och psykoterapeut men tyvärr inte programmerare. Jag har ett koncept för en självhjälpsapp som jag gärna skulle vilja realisera. Självhjälpsmetoden kan jämföras med KBT (Kognitiv beteendeterapi) men är inte det. Mig veterligen finns ingen Androidapp alls på området.

Appen skulle innehålla en utbildningsdel där man lär sig om teorin och metoder, en övningsdel där man får konkreta övningar att genomföra samt en del där man testar sig själv i färdigheter som appen handlar om och får tillbaka resultatet på skärmen.

Alltså: Moduler med text och bilder, ev videoklipp samt ett självtest med feedback.

Roligast hade varit om appen kunde vara gratis eftersom jag hoppas den ska få stor spridning. Å andra sidan är det tänkbart att den som betalat för en app är mer benägen att använda den seriöst?

Antingen kan programmerarens insats finaniseras av ev framtida intäkter av försäljning/reklam genomappen, eller vara ngt för projektarbete eller putsande på portfolio. Mina skäl för att göra en app är inte att tjäna pengar.

Om någon är intresserad, hör av er med PM!