Prova egna apps utan att betala?

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by Beeimages, Mar 14, 2010.

1. Beeimages

Beeimages Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag håller just nu på utveckla lite småapps till android och undrar hur det går till när man vill prova dem på sin mobil.
    Måste man registrera sig och betala 25$ (vilket iof inte är mycket pengar) för att kunna köra appen på sin mobiltelefon eller finns det något annat sätt?

MVH Billy

2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara att köra dem på telefonen via eclipse eller exportera och installera på mobilen. Avgiften på $25 är bara för att få lägga upp på market.

3. Beeimages

MINA ENHETER

Härligt, tack för svaret!

Jag trodde man behövde någon typ av developer phone för att göra direkt från eclipse. Nu är det dags att inhandla en telefon då.

MVH Billy

4. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

5. yrara

yrara Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Under inställningar > program (applications), på din telefon, så finns en inställning för USB-debugging. Ifall du har det aktiverat, och din telefon inkopplad, och väljer att debugga ifrån Eclipse, så kommer den att fråga ifall du vill använda telefonen eller emulatorn för att köra appen.

6. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ja precis, detta är inte direkt en apple telefon där developer kostar 1000kr.

7. trioni

trioni Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man behöver oxå installera USB-drivrutinerna från SDK för att få det att lira. Iaf om man som mig kör mestadels i Windows. Har man en annan telefon än: T-Mobile G1 / ADP1,
    T-Mobile myTouch 3G / Google Ion, Verizon Droid, Nexus One, så behöver man lägga till telefonens modell i android_winusb.ini. Den filen hittar du i mappen /[din sdk path]/usb_driver/

8. Beeimages

MINA ENHETER

Tack så mycket för svar!
    Jag kör med Mac och har inte någon Androidmobil för tillfället. Måste säga att jag blev lite förvånad över hur lätt de var att gå från c#,php,JS osv till Androidutveckling.
    Har pillat lite på Cocoa för iPhone men de var lite annorlunda :)

MVH Billy