PS3 & Android stream?

Diskussion i 'Applikationer' startad av bambamerik, 2 dec 2012.

1. bambamerik

bambamerik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efterfrågar hjälp och förslag. En del frågor har jag :) Hoppas att jag kan få svar/tips.
    Bästa apparna för att streama till och från min HTC oX (till och från PS3) !?
    Jag har testat Skifta och IMedia Share, tycker det funkar rätt bra, kan streama "mot" PS3:an och se allt jag har på telefonen (finns bättre appar?)

Jag har dock ej lyckats streama till min HOX, alltså om jag drar på en film på PS3:an (eller hur det nu funkar) hur kan jag se den i min mobil? (direkt alltså, ingen dator skall vara inblandad)

Går det att streama youtube från HOX till PS3? (imedia shares variant tycker jag ej är så bra när det gäller youtube)
    Går det att streama spotify från android till PS3?
    Tips på bra appar till android? (är det någon som vet bra "appar" till PS3 så skadar et ju inte att ni slänger in dessa också :P )

edit* eller kanske det finns en app som gör att jag kan browsa ps3:ans hårddisk och välja vad jag vill "stream titta på" ? :)

tacksam för svar/tips/motfrågor ..

Last edited: 2 dec 2012
  2. bambamerik

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

3. bambamerik

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns det ingen mer än jag som är intresserad av att få reda på mer om detta!?!?
    Vad är detta för teknik forum? :P ;)

4. Schat2

Schat2 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Jag har det med min smart tv från samsung, så fort det jag spelar upp en film på telefon så får jag en liten ikon i vänster hörn, klickar jag på den så är filmen på tv'n inom 3sec :)

5. bambamerik

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det har jag också men nu var det frågan om PS3 och tvärtom, alltså om jag drar på nån film exvis på PS3:an, hur kan ajg se den i telefonen utan att blanda in en dator också!!!