Problem: PTP-läge funkar inte som det ska...?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Karin99, 26 feb 2022.

1. Karin99

Karin99 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Motorola G8 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G8 Plus
    Hej!
    Skulle lägga över bilder från telefonen förut (Motorola) till min Macbook, har alltid använt Android Filöverföring annars, men de funkar sådär, fick höra att jag skulle testa PTP-läge istället.

Testade detta, kopplade in och valde PTP i telefonen, öppnade sedan Bilder i macen, men kom inte upp en enda bild, efter en liten stund kom det upp en ruta, där stod det "En del filer kan inte läggas till i ditt Bilder-bibliotek eftersom de har ett okänt filformat eller filerna saknar giltig data" Bilderna på telefonen är ju bara vanliga jpg eller png filer.

De jag undrar är vad är felet och vad ska jag göra?

2. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    925
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Du skulle kunna testa att köra Ubuntu eller liknande från nån liveCD och se om dom går att läsa/kopiera då.
    Alt. kan du ju testa att synka bilderna med Google Photos eller Google Drive eller liknande.

Om du kör Google Photos kan du gå till Google Photos och se/ladda ner dina bilder.
    (Däremot kan bildkvalitén var något sämre än dom sparade lokalt på mobilen beroende på om du valt att synka dom i originalkvalité eller det något sämre alternativet).

EDIT: Fast problemet kanske inte är där inser jag nu, testa med nåt annat bildvisarprogram annars, jag har ingen Mac
    men program som följer med OSen brukar inte vara särskilt bra i regel.

Last edited: 28 feb 2022