Pulsar mod till Milestone

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av connyosis, 23 feb 2010.

1. connyosis

connyosis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Helst skulle man ju vilja att ni får riktiga 2.1 istället. Med tanke på att det gav en fin prestandaboost på Droid så lär det samma ju stämma för Milestone.

3. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har också kastat några ögon på denna mod och det spritter lite i fingrarna. Men om nu Motorola håller vad dom lovat att komma med en 2.1 uppgradering under mars OCH den fortfarande är rootbar så går jag nog på det spåret tror jag.

Det finns dock andra saker jag vill göra först såsom:
    - Avinstallera MotoNav, inte en chans att jag betalar närmare 1000 sek för den.
    - Göra en ordentlig Nandroid backup
    - Frigöra minne

Har dock inte fått ADB att fungera mot min Milestone, skit med USB drivisarna och har inte haft tid att fixa det.

Här är en annan bra site med diverse tips och tricks för våran kära Milestone.
    http://sholes.id.au/how-to/

// Suzpel

4. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad menar du med att betala 1000sek för motonav? Vad har jag missat? Har jag skrivit på något mygligt avtal genom att starta det? :money:

5. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Den för installerad programvaran har endast en triallicens 60 dagar. Därefter måste du köpa en ny licens. Har för mig att den låg på runt 1000 när jag kollade. Det är inte Motonav värt, behöver du en GPS och klarar dig med Norden så kan jag rekomendera CoPilot som du får för ca 300 sek och då får du svenskt tal samt fartkameror.

Tyvärr är MotoNav appen installerad som en systemapp, dvs den går inte att avinstallera utan root. Det verkar dock som att det går bra att ta bort kartor etc från minneskortet och därmed frigöra ca 1,5 GB på SD kortet.

// Suzpel

6. linkan

linkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, ok. Tackar

7. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

På tal om bra mods, eller custom backups som det handlar om i detta fallet, så vill jag varmt rekommendera big_adventure's från alldroid.org senaste backup:
    http://alldroid.org/viewtopic.php?p=38585#p38585

Finns väldigt mycket trevligt i den och i kombination med lite egna justeringar är jag nu grymt nöjd med min Milestones setup :)

Highlights (för mig iaf) inkluderar 2.0 Homescreen med 5 screens, Browser-fix för snabbare scrollning, live wallpapers, m.m. m.m.

8. blackeyes

blackeyes Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2.0 => 2.0.1.

därefter installerade jag Pulsar i går

efter det rootade jag den på samma sätt som linken till videon med han finnen som finns här på forumet för att få tillgång till android market

funkar bra så långt

9. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är allt fortfarande på engelska? Vore lite drygt att ha vissa texter på tyska.
    Hur känns det? Snabbare än vanliga 2.0.1?

10. blackeyes

blackeyes Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. connyosis

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter att ha tagit en backup slängde jag in Pulsar och testkörde det. Visst, det ser ju trevligt ut men var faktiskt småslött här och där. Det jobbigaste var att telefonen startade om sig titt som tätt. Kan ju förstås bero på att jag inte gjorde en wipe efter installation (Men enligt readme skulle det inte behövas). Nåväl, tillbaka till standardinstallationen. Kanske testar någon annan "ROM" om jag är på humör.

12. suzpel

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag körde någon annan variant på samma modd och är faktiskt riktigt nöjd. Förutom med Launcher2 som jag upplevde som seg och svår att skrolla med (ytan där man skrollar är mindre än i vanliga Launchern). Jag hade dessutom 2-3 spontana omstarter per dag. Gick tillbaka till den vanliga Launchern och nu fungerar telefonen riktigt bra. Det man förlorar genom att inte köra Launcher2 är att Live Wallpapers inte blir interaktiva, dvs reagerar när man trycker på skärmen.
    // Suzpel