pusch meddelanden facebook.

Diskussion i 'Allmänt' startad av linuspålinjen, 6 apr 2012.

1. linuspålinjen

linuspålinjen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag har får inte det att fungera med push notifications för facebook appen. Jag har gjort alla inställningar rätt då jag har ställt in telefonen på samma saker som min kompis har på sin samsung galaxy s2 och jag har även samma inställningar som annan kompis som har samma telefon, Sony Xperia S. Jag börjar misstänka att det är något med mitt facebook konto som är fel? Men vad?

Jag har även provat att logga in min kompis på min Sony Xperia S, som får push på sin galaxy S2:a, på min telefon och han får push meddelanden i rejal tid, direkt kommer det som push. Alla push funkar utom just facebook, twitter funkar, gmail funkar, bankens push funkar men inte facebook. Visst, det är egentligen inget stort i-landsproblem i sig men jag blir tokig på att det inte funkar och jag vill att det ska fungera.

Om det är någon som sitter inne med information/samma problem som detta så dela gärna med er, jag vill få bukt på detta.

Glad påsk,

MVH

LinusPåLinjen

2. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det ingen som har koll på detta eller har haft samma problem. Jag misstänker att det är någon inställning man måste göra på facebook (internet) som jag inte lyckats lokalisera. Kan även tillägga att jag loggat in på facebook på tjejens iphone och försökt den vägen (läste att några hade gjort så och fått det att funka) och även där så får jag inga push medans hon får det direkt. Snälla, vill få bukt på detta problem jag har.

Mvh

LinusPåLinjen...

3. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Det är ett rätt vanligt problem. Jättemånga får inga pushmedelande, medan andra (som jag) får. Har du kollat inställningarna också på din telefon? (har du säkert, men standardfråga)

När det inte fungerade för min sist, så avinstallerade jag Facebookappen och installerade om den. Då började det fungera igen. Men som sagt, appen är inte den bästa för oss med android - tyvärr.

4. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

5. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar.

Barbie: Jag har ställt in allting så som min kompis med samsung galaxy S2 har gjort, ändå funkar det inte. Det känns som om felet ligger i facebook på datorn, att jag "fixat" några inställningar fel eller liknande? Jag har försökt få svar hos hjälpcenter på facebook men dem tycks inte behaga svara!

Kan du yeppeyump förklara för mig exakt vad du gjorde för något. Jag kan ju ha missuppfattat hur man skulle göra...:) Jag vill gärna få det och fungera, det funkar för alla mina kompisar med android men inte för mig vilket jag finner väldigt frustrerande.

6. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag gjorde exakt enligt guiden. Installerade en Blackberry-emulator i datorn och loggade in på Facebook via den. Sen fungerade det!

Google translate:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

Jag använde filerna som finns HÄR & HÄR (samma som på guidens sida).

7. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, då hänger jag med. Jag har ju ingen pc utan mac så det funkar ju inte riktigt för mig...

8. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Kan också bekräfta att den workarounden fungerar. Körde den för ett tag sedan och har fungerat sedan dess. Däremot notifieras man inte när någon gillar ens inlägg eller konstigt nog kommentarer inne i en incheckning.

Tycker det är helt sanslöst att man måste logga in på en Blackberry för att få det att fungera i Android ^^ (skyller på Facebook, inte Android)

linuspålinjen: Kolla med en kompis eller något. Räcker att göra en gång och sen fungerar det så du behöver inte ha konstant tillgång till en PC.

Går lika bra att göra från en faktisk Blackberry men sådana hittar man inte så ofta i vårt avlånga land :)

Last edited: 7 apr 2012
  9. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, får ta och glida över till en kompis som har PC och köra denna konstiga grej:) Men du menar att man inte får push för allt FESTAN?

Ja, hur många känner man med en Blackberry, typ INGEN:) Vet inte ens vad det är för telefon, men jag ska fixa detta nu. Man vill ju ändå att pushen ska funka...

Återigen, tack! Om någon har ytterligare hjälpmedel att förtälja så tar jag tacksamt emot dem.

10. Musten

Musten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag får det ändå inte till att funka. Följde guiden (Där BlackBerry appen nu mer ligger under notifieringar - andra applikationer) men jag får ändå inga push meddelanden :/ Man behöver väl inte ha synk aktiverat för detta eller?

11. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, push ska man ställa in på facebook i mobilen om man vill ha push. Bläddra längst ner i menyn till konto-därefter facebook meddelande- och sedan kommer epost-avvisering och pushmeddelande där inne kan man avaktivera push.

Problemet för mig är att jag har allt aktivt men får ändå inte push...

12. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det ingen som vet om det kan behövas särskilda inställningar på facebook som man måste fixa och trixa med på facebook på datorn?

13. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

du behöver fixa så blackberry appen är akriverad. konto inställningar > Aviseringar > Andra applikationer. Där finns nått som heter typ facebook for blackberry typ

14. Musten

Musten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok, jag har fixat BlackBerry skiten, har den på facebook på datorn nu. Ska den boxen vara i kryssad eller ej? Sedan har jag på min Desire gått in och suttit igång Bakgrundssynk och Auto-synk för Facebook, räcker det med en av dom och vilken isF? Ska man köra Facebook eller Facebook for HTC Sense? åh blir så sur på Facebook alltså... Får hoppas att det löser sig med en ny HOX iaf :)

15. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

den skall vara ikryssad

16. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag menade utan den där Blackberry appen, känns som om det är någon konto inställning eftersom jag ändå inte fick några push när jag loggade in mig på hennes iPhone med sim kort och allt.. Måste vara någon kryptiska eftersom ingen vet hur inställningarna skall vara. Jag ska testa Blackberry appen. Måste man göra det som beskrivs i länken ovan eller är går den att lägga till bara på Facebook?

17. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så, nu fick jag till det. Jag tror att det var för att jag bockat av massa saker under avviseringar som gjorde att jag inte fick push. Har fixat med blackberry simulatorn också så det kan lika gärna vara därför, vem vet! Nu funkar det i alla fall klockrent.. Tack för eran hjälp...

18. linuspålinjen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Musten, jag har skickat ett privat meddelande till dig som kanske hjälper dig på vägen.. hoppas det går vägen för dig, det är skit bra med push...:)

19. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Enligt mina erfarenheter så funkar det inte på dom sakerna som jag listade upp men det fungerar på det mesta viktigt. Facebook har helt plötsligt blivit användbart tack vare detta.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2