[Q]Xoom+root+phone

Diskussion i 'Motorola' startad av alle090, 11 maj 2011.

1. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hejsan,

Har varit riktigt sugen på att köpa Xoom 3G för att ersätta min mobil. Hörde senare att den inte alls funkade att ringa med. Då undrar jag om någon har rootat sin Xoom 3G och installerat voice fixen?
    Motorola XOOM Hack Provides Permanent Desktop Browser Fix, Voice Calls and SMS

Om den funkar bra osv?

Om inte så smyger jag in frågan, vet ni någon Tegra tablet med telefon funktion?

2. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Är det en sån bra idé att ersätta din mobil med en platta? De har ju liksom en aning olika användningsområden!

3. alle090

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mjo, sant. Men samtidigt så använder jag min mobil typ överallt för surf, men skärmen är liten som tusan samt multimedia möjligheterna är ju mer med dagens surfplattor.

Det enda jag ser som en negativ sak är batteritiden saom är generellt lägre med surfplattor. Att prata är ju inget problem, man får investera i en lite finare bluetooth handfree som man hänger runt halsen. Typ som Jabras eller SE's varienter.

Har kollat in LG's Optimus pad men lite tråkigt med de få stöden man får.

4. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Nu försöker inte jag tala om för dig vad du ska göra, men har du tänkt gå ifrån mobiltelefonen helt? Har du tänkt igenom vad det i praktiken innebär?
    Då ska du ha med dig plattan till jobbet, mataffären, Afterwork/krogen och till släktmiddagar.
    Visst har en mobiltelefon inte samma prestanda men så stor skillnad är det inte, och behöver man ha den prestandan med sig hela tiden?

Jag ska köpa en platta under sommaren, men den ska inte ersätta mobiltelefonen som jag kan ha i fickan, och ta med överallt.

5. alle090

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej nej, det förstår jag och tankar är alltid välkommna.

Ja, jag hade tänkt mig inprincip att ha med den överallt, kanske byta den emot mobilen vid gym. Men annars ha den med mig i en mindre rygg/axel väska.

Visst stämmer det att prestandan inte är så stor, och Optimus X2 har ju Tegra samt HDMI. Men just lyxen med en stor skärm för att kunna se mycket mer samt evenetualla USB möjligheter som typ Asus EEE Transformer. Och jag vill inte behöva ha en mobil med mig då den känns lite redundant i det läget.

6. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är inte 10 tum i största laget? Nu vet jag iofs inte om det finns andra 3G tablets med Honeycomb i lägre upplaga, men 10 tum känns rätt extremt

7. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Runt 10" är perfekt för en platta. 7" är för litet...
    Jag skulle själv aldrig byta min mobil helt mot en platta (orka ta upp den när man ska ringa eller SMS:a :)) men jag släpar i stort sett med min Xoom och iPad 2 vart jag än går.
    Det är bara när jag ska ut och käka eller gå på krogen som jag bara tar med iPhonen. Men jag förstår OP och jag tycker han gör rätt som inte försöker kompromissa med en för liten platt och för stor telefon som 7" ger...

Men som vanligt... Smaken är som... ;)

alle090 gillar detta.
  8. alle090

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

LG's Optimus skulle ju vara 8.9", sedan Dells kommande platta skulle heller inte vara 10" och båda med 3G. Så det finns, men ingen av dom har stöd för telfon samtal.

ICD ska ju släppa en Tegra 2 platta, 10" och telefonsamtal stöd. Men ett amerikansk företag så en svensk release verkar mja.. plus plattan verkar lite svag när det kommer till minne.

Mjo, det finns ju mycket mer cons. Behöver ju en stabil liten väska, BRA bluetooth adapter med 3.5mm jack så jag kan ha egna lurar samt kommando knapp. Finns ju appar som tillåter röst styrning, så för att svara, ringa, sätta på Tystläge osv och ibland smsa så kan man ju köra via voice. Riskfyllt men bah, who cares!

Jag behåller ju min gammla men underbara Desire som nöd telefon för typ gym men resten så.

Jag är inte så kinkig (stavning?) för dålig smak eller otympliga. Men redundans man får med en mobil och surfplatta och för att ha WIFI beroende eller 100 kr/mån extra för ett till 3G kort, eller att dra slut på mobilens bvatteri för wifi hotspot för att plattan ska få internet känns lite väl.

Men men, kollar nästan dagligen för plattor med samtal stöd. Inte många, varesig släppta eller med en ett release datum. HTC's nya 10" kanske... :cry:

9. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ah, jag tycker ändå att du ska fundera igenom det här en gång till. Du har en kanontelefon, och en surfplatta handlar inte om redundans, det handlar helt enkelt om komplement (och livskvalité). Ta med plattan överallt om du vill, köp ett blåtandsheadset. Men ha kvar telefonen som den är och använd plattan som just ett komplement.