Tips: Qi Laddare Bil

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av ime95mos, 15 jun 2016.

1. ime95mos

ime95mos Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 193

MINA ENHETER

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 921
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ju inget standardfäste direkt, så jag tror du får svårt att lösa det, om du inte är villig att plocka fram tuben med snabblim förstås :) Det bör väl gå bra att limma på plattan bara? Dessvärre blir det ju svårt att avlägsna den i framtiden.

3. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Så här gjorde jag: köpte en samsung laddplatta, öppnade den, tog ut kretskortet, tog loss laddspolen, förlängde kablarna, klädde in den med lite svart gaffatejp och fäste spolen i mobilhållaren med självhäftande kardborrband och två gummisnoddar.
    Ett hål i elektronikboxen för kabeln och sedan fäste jag den med dubbelhäftande tejp på panelen.
    Funkar jättebra och ser inte förj...ligt ut.
    Man behöver löda ihop kablarna och borra hål i boxen för kablarna, annars krävs inget speciellt.
    Jag provade först att sätta hela laddplattan på hållaren, men det blev för tjockt.

Nu kanske detta är overkill för dig, men jag kan tipsa om att fästa plattan med självhäftande kardborrband, då sitter den bra men går lätt att justera. Dock släppte limmet på mitt kardborrband av solen, därav de två gummisnoddarna, men köp bättre kvalite än jag gjorde på band så tror jag det funkar bättre.

Kom ihåg: Friskt kopplat är hälften brunnit!

Bifogade filer:

bernard gillar detta.
  4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Jag har denna i min bil

https://www.ebay.com/itm/171821635508

Till den hittade jag ett bakstycke jag kunde skruva fast i mitt brodit fäste. Fungerar suveränt bra. Denna har en spärr så när man trycker in telefon i hållaren kläms den åt och sen får man lossa med ett tryck på sidan.

bernard gillar detta.