Quadrant: Stock 2.2 vs. SS4b?

Diskussion i 'Blade' startad av Magget, 12 apr 2011.

1. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vad får en stock 2.2 Blade i quadrant jämfört med en med SS4b?

Tjejen har nämligen beställt en Blade och vill ha en stabil rom (vilket utesluter CM7 i dagsläget) som går att köra t.ex. Angry Birds på med så lite lagg som möjligt. Funderar på om det är värt att lägga in SS4b och köra lite lätt överklockning eller om hon ska hålla den stock.

Jag är annars ett fan av Kallt Kaffes Rom:ar (även om jag nu kör CM7) men min Blade kom ju med 2.1 så där var ett rombyte lättare att motivera.

2. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vid stock CPU clock (dvs 600MHZ) är det väldigt liten skillnad. Men med SS4b får man en kernel som tillåter överklockning så det borde ge en liten hastighetsökning i alla fall.

Mina resulltat med Quadrant är 468 vid 691MHz och strax över 400 vid stock. (SS4b)

CM7 ger dock en REJÄL prestandaökning i spel. Tyvärr är den alltför buggig i nuläget som du säger.

Last edited: 12 apr 2011
  3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag hade nog fakt ej uteslutit CM7 om spelprestanda är viktigt. Kört N35 i ca 2veckor nu och inte haft några problem(så länge man installerar program från scratch och inte reinstallar program med data från 2.2). Hört talas om buggar när jag kollat modacotråden, men inget jag själv råkat ut för.
    Annars kan du ju också testa FLBs ROM. Även om jag gillade Kallt Kaffes mer av Froyo ROMarna, så har jag för mig att FLB faktiskt var kvickare i spel när jag testade.

Om du vill ha en stabil lur, så kanske inte överklockning är att rekommendera, beror på luren. Min tex lackar om man kör över 672MHz och kraschar förr eller senare.

4. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag fick 778 i Quadrant med CM7, och än så länge har jag bara märkt små buggar, sånt som man verkligen kan leva med om man vill ha bättre prestanda!

5. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

778 låter lågt, jag får 957 med CM7 (710MHz). Hur som vill hon kunna köra Runkeeper som kräver fungerande GPS. Testade det på min med CM7 och appen krashar så fort man väljer "starta träning" även om den har hittat GPS-sateliterna. Sen stängde telefonen av sig senare, antagligen för att jag använt GPS:en.

Har för mig jag fick runt 600 i Quadrant när jag körde JJ9 och visst laggade Angry Birds mer än på CM7, men det var iaf klart spelbart. Hon får väl testa lite med stock 2.2 först och är hon nöjd med det så struntar jag nog i att lägg in någon custom ROM, annars blir det SS4b tills CM7 är helt stabil.

6. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Men jag kör inte med överklockad, det är nog därför :)

7. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Så kan det vara. Körde överklockat på JJ9 också när jag fick de resultaten.

8. ZteBladeManiac

ZteBladeManiac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har cm7(n34) tror jag. Inte flashat om på ett tag. Den har funkat awesome! Har 1100 i Quadrant (710mhz OC). Funderar på att skaffa stable snart. men väntar nog på n40... :)

9. Magget

Magget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Wow! Vad kör du för governor? Andra inställningar?

10. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om man skall jämföra SS och CM mha quadrant så får man slå av stagefright i CM eller slå på det i SS annars blir inte siffrorna jämförbara.

11. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad är governor?

12. ZteBladeManiac

ZteBladeManiac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Asså, det var max resultat:P (vad är governor??) Har kanske ett bra ex vad vet jag. Trodde det var normalt. har kört quadrant några gånger och jag brukar ligga runt 980-1050 när jag kör. Men fick 1105 en gång, så jag vet inte hur pålitlig Quadrant egentligen är. Fått 1090-något en annan gång när jag hållt på å leka med SetCPU. Kanske var en glitch som gjorde resultatet; vad vet jag?

13. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör cm7 n39 och satt cpun på 710, och jag fick 912 sist jag körde det. Värt att notera är att detta är högre än både Desire och Galaxy S men att Angry Birds fortfarande småhackar (och räknar med att det inte gör det på Desire och Galaxy S) så jag vettetusan hur pålitligt detta testet egentligen är.

Edit: Kör med AHB överklockning också, tror jag. Haha