Har ni lust att hjälpa till med att testa en grej i QuickPic?
Tydligen är det en del som inte får GPU-accelerationen i senaste versionen att funka på Samsung Galaxy-lurar så det skulle hjälpa med lite input om ni hade lust att prova. (Detta gäller bara er som kör ICS eller JB.)
Fördelarna med att låta GPU:n sköta det hela blir tydligare ju större bilder man har så öppna ta en *riktigt* stor bild i QuickPic. Jag märkte inte så stor skillnad med de vanliga 8MP-bilderna från kameran, men när jag laddade ned en testbild för Canon EOS 5D MkIII på 22.2 megapixel (~5,3 MB) så syntes det ordentligt.
Gör så här:
1. Börja med att gå under "Inställningar" och välj "General" och kontrollera om "Hardware rendering" är förbockat.
2. Öppna sedan upp den riktigt stora bilden och zooma in lite grann.
3. Prova sedan att scrolla runt lite i den och känn hur mjukt det går.
4. Gå nu in i samma inställningar och ändra för "Hardware rendering" och upprepa sedan steg #2 & #3.
5. Märktes det någon skillnad? Några andra problem med att ha det påslaget?
6. Posta resultatet här och glöm inte berätta vilken telefon/Android-version/ROM/osv du använt.
OBS! På min lur med fyrkärnig processor på 1.4 GHz behövdes det en riktigt stor bild, men på en lite svagare modell kanske det märks tydligt redan på mindre bilder - prova lite så får vi se.
Last edited: 12 sept 2012