Råd angående LG Nexus 5 och LG G2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dabaws98, 25 dec 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dabaws98

dabaws98 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!
    När det gäller mobiltelefoner så har jag alltid haft det svårt. Jag fyller år snart. Vilket betyder att jag HADE bestämt mig för att köpa LG Nexus 5 iställer för LG G2 tack vare priset. Är det sant att LG G2 är bättre på alla sätt? Eller slår Nexus 5:an G2:an? Jag är androidnörd, är petig och reagerar på minsta lilla lagg >.< Jag vill ha en bra kamera. Batteritid spelar ingen större roll. Mest av allt vill jag ha ett snabbt OS. Vill kunna köra tunga appar och spel. Men nu såg jag att elgiganten har internetrea på LG G2, vilket gör den en hundralapp billigare än nexus. istället för runt 500kr dyrare. Så jag kan inte bestämma mig längre. Snabb hjälp uppskattas och ärliga svar. Inte typ "JAG HAR NEXUS 5 OCH DEN ÄR BÄST" bara för att du köpt den, utan ärliga svar. Har du köpt LG G2 och den var kass så säg det. :P

Tack på förhand //Albin

2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

Jag har haft bägge och behöll G2an på grund utav att du får bättre kamera, batteri, prestandan är samma så gott som. Du får även massa fler finesser i OSet och om du inte tycker om det så finns det ju custom roms att flasha, bara du återställer den finns det inga bevis så att garantin ryker. Så en G2 kan bli en bättre N5, men inte tvärt om.

dabaws98 gillar detta.
  3. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    N5 har bättre flyt och är skönare i handen + inte lika ful, men G2 har både bättre batteritid och kamera + fler funktioner i sitt UI.

dabaws98 gillar detta.
  4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

och bättre skärm på G2... subjektivt kanske ;)

dabaws98 gillar detta.
  5. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Sånt är ju subjektivt egentligen MEN jag skulle påstå att G2 har bättre skärm ändå då den har bättre betraktningsvinklar, N5 har inga xperia-problem men den är klart sämre än G2 på den punkten hehe.

dabaws98 gillar detta.
  6. dabaws98

dabaws98 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det får bli LG G2, visst Nexus 5 ser bättre ut men man tänker inte så mycket på utseendet. Jag stör mig på dålig kamera så det vill jag inte uppleva men jag vill ha de nya uppdateringarna också. Men som wargreymon sa så finns det custom rom att flasha och det har jag gjort förut. 4.4 KitKat har jag för mig kommer till G2 tidigt i 2014. Men tack för all hjälp, tråden behöver inte stoppas utan den får gärna fortsätta för andra som söker mer råd och har same problem som jag hade.

Tack igen för alla svar! Vet inte vad jag skulle göra utan er!

Last edited: 25 dec 2013
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.