Råd om platta och BT tangentbord :)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hobs0n, 6 okt 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. hobs0n

hobs0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Halojs SweDroid folket!

Jag är less på att låna datorer på skolan och min laptop hemma är för stor, klumpig och för kass batteritid så jag har börjat gått i tankarna att fixa en liten billig skoldator. Tankarna har gått till en Nexus 7 och köpa ett bra BT tangentbord till. Finns det ngn annan padda som är prisvärd? Dom flesta gamla jag kollat på är ju sega som sirap, känns som en android för 3 år sen.. Antar att Nexus 7 är rapp? Sen behöver jag ju ett ställ att ställa paddan i, denna verkar funka bra, ngn som har erfarenhet av den? När det gäller tangentbord verkar det inte finnas så mycket men detta verkar vara lovande, ngn som har ngn erfarenhet av det?

Finns det andra prisvärd Paddor att rekomendera?

2. Withered

Withered Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

MINA ENHETER

Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Transformer? Det närmaste du kommer en studiedator i alla fall.

3. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har en tf300tg med docka som jag använder i mina studier på högskolan. Det fungerar super, batteri tiden är helt fantastisk, den är snabb som attan, att inte tala om efter jb uppdateringen. Det är ett säkert köp och antagligen och asus serie är med största sannolikhet den bästa på marknaden idag.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. hobs0n

hobs0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

TF300TG är rätt intressant, dock onödiga saker som 3g i den. Samt att den är rätt dyr. Dock så har ju nexus 7 lite väl liten skärm..

Ingen som vet någon 10-13 tummare som kommer med 1080p upplösning?

EDIT: Acer A700 verkar ju rätt intressant faktiskt, kan stå ut med det priset för storleken på skärmen samt upplösningen :) Däremot är det ju lite väl klent med 1gb ram.. Den ska ju klara lite multitasking till skolarbete. Kommer det ingen padda med 2gb ram snart??

EDIT: äsch det blev en Asus Infinity .. :) Ska njuta av den imorrn!

Last edited: 6 okt 2012
  5. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kolla på tf300t som är wifi modellen, är 1000kr billigare om jag minns rätt. Såg i veckan att någon här på forumet försökte kränga en sådan. Kolla köp och sälj.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.