Råd sökes angående hantering av Desire HD

Diskussion i 'Desire HD' startad av MrMult, 5 dec 2010.

1. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Imorgon (måndag) hämtar jag ut min Desire HD och jag skulle behöva lite tips och svar på frågor. Skriv vad som helst som ni kan komma på.
    Här kommer frågorna:

1. Vilka delar skall jag vara försiktig med, kan något gå sönder om man gör fel?
    2. Var hittar jag enklaste rooten? Vad tjänar jag på att roota?
    3. Behöver jag ladda mobilen när jag tagit ut den ur förpackningen, isf hur länge?
    4. Hur skall batteriet skötas framöver, behöver man ladda ur hela telefonen innan man laddar den på nytt?
    5. Vilka apps/spel är ett måste?
    6. Behöver man invisible-shield eller dylikt?

Som sagt skriv gärna annat som ni vill dela med er av. Ha det gott Droiders.

2. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vill inte låta som en idiot men svaren på alla dina frågor har ställts och svarats på ett ex antal gånger på detta forum, det allra flesta helt synlig på första sidan.

3. MrMult

MrMult Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Okej, men det vore ju smidigt att ha en samlingstråd för alla nya. Länka gärna vidare om det finns en sådan. Att folk skall sitta och leta runt på forumets alla delar är väl ingen direkt hit? Jag sitter här ganska mycket men har t.ex inte läst om hur batteriet skall skötas vid unboxing, eller fått klara besked om hur det skall skötas efteråt heller.

4. Typ

Typ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Fast det är ju just det :/ ALLA nya skapar trådar för de frågor dom vill ha utan att kolla i de existerande 714trådar med samma ämne :/ Och hur batteriet skall skötas, är inge annorlunda mot något annat batteri. Ladda i 8 timmar, använd, ladda, använd, ladda.

6. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

använd det bara som alla andra mobilen du har haft, spelar absolut ingen roll.. ;P

7. Oshcar

Oshcar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alla säger att dom vill ha en samlingstråd, men hur många tar sig tid att uppdatera sin tråd så det faktiskt blir en samlingstråd? Tror säkert någon moderator kan stickya en sådan tråd om den hålls väl uppdaterad och ser bra ut.

Tänker du göra det med denna tråd?