Råd till nybliven SGS-ägare?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av BennyBlack, 14 dec 2010.

1. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, igår träffade jag min granne / kompis, en 18-årig tjej, som nyss köpt en SGS av sin bror för 3500:-. Jag sa till henne att hon MÅSTE regga sej på Swedroid, men det dög inte alls. Så, nu tänkte jag hjälpa henne lite att komma igång.

1. Tror ni att SGS kommer få 2.3/Gingerbread?
    2. Den är redan rootad, vad bör vi fixa på den?
    3. Någon spec app ni rekommenderar? Jag la in Launcher PRO, men det dög inte.

2. hilta

hilta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1: Enligt dom artiklar som dykt upp överallt så ser det ju lovande ut.

2: Lägg in lagfix direkt då så slipper den bli slö..

3: Angry birds?/seasons

3. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Hmm.. om hennes brorsa hade varit så pass ändå så att han lyckades roota den, så borde han väl vara lite insatt och kan hjälpa henne?

Det finurliga i historien är att du tillägger att hon är 18 år, och tjej. Hade du varit lite entusiastisk ifall du fått nys om att din 40-åriga granne som är man köpt mobilen ? :P

Jaja..fiska lite kan man ju alltid göra, men gör inget dumt med din granne ;)

4. BennyBlack

BennyBlack Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

hahaha tyckte mest de va kul att HON skaffade en SGS, då hon innan haft nån gammal vikbar samsung och nu senast en Sony Ericsson W902, en "gratis-sms-är-bäst-och-sony-ericsson-äger" typen är hon. Hade min granne varit en 40-årig gubbe med samma historia så hade jag nog hjälpt honom oxå, men kanske inte med samma brinnande intresse då han säkerligen inte varit lika snygg. Dock har jag en flickvän jag är nöjd med :) Dom 2 är bästa vänner oxå :)

5. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Jaja då så ;) Händerna på täcket bara :P

6. Gigabyte

Gigabyte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dildroid?

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Gillade hon inte standard touchwhiz launchern? Den är väldigt användarvänlig och enkel att förstå.

Kolla gärna upp vilken programvaru version luren har. För att hålla det enkelt så skulle jag rekommendera att uppdatera till senaste firmware med samsung Kies, och sedan köra en fabriksåterställning av luren. Då är den helt orginal som den var från början.

Kolla samsungs steg för steg guide:

http://www.samsung.com/se/mobile_services/upp.html

Alltså uppdatera med hjälp av guiden, kör sen fabriksåterställning. Så kan hon börja från scratch och lägga in vad hon vill ha osv. Notera att alla apps man lagt in själv försvinner när man återställer, men det är bara att installera det man vill ha i efterhand.

Om hon sedan skulle vilja ha mer prestanda så finns alternativa kernels osv, men för en "vanlig" användare så funkar nog helt orginal bäst.

8. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    417
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Det är svårt att via ombud hjälpa folk med vad som verkar vara mest smak- och funktionsrelaterade frågor. Sådana finns det bara individuella svar på.