Problem: Radera facebook evenemang

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bulle, 18 jan 2012.

1. bulle

bulle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

2. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag vill också veta hur jag får bort FB-events ur kalendern, sedan en uppdatering hos Facebook så lyckas jag inte längre.

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det behövs nog en bättre felbeskrivning om nån hjälp ska kunna ges..

Vilken kalender ligger eventen i? (Google / telefonens)

På vilket sätt har ni importerat kalendern? Via en app / google cal / samsungs inbyggda? (själv har jag bara gjort det via google cal en gång i tiden och vet inte vad det finns för andra möjligheter)

Jag använde en facebook app vid namn fbcal (osäker) ett tag då facebooks egna exportlänk inte funkade och då kunde man välja vilka events som skulle komma med.

4. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kör med Samsungs inbyggda, så kalendertypen är Facebook for Social Hub. Jag antar att den ursprungliga trådskaparen också gör det, annars så hade han nog inte postat i SGS2-forumet.

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Vet tyvärr inte riktigt vad ni pratar om, har inte direkt koll på den fronten, men under inställningar på kalendern (på mobilen) så finns det ju något som heter "Dölj avböjda händelser", har inte det något med det ni pratar om att göra? :O Bara ett förslag! :P

6. bulle

bulle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Så fort man synkroniserar facebook kalendern med telefonen läggs alla evenemang man är inbjuden på in i telefonen. Det spelar ingen roll om du tackat nej till evenemanget, den ligger kvar ändå. Jag tror man kunde radera evenemang förr i tiden enligt en del guider på google men de verkar inte som om det går längre (förvånad?) Vissa evenemang har dessutom inget slutdatum vilket betyder att de läggs in varenda dag i flera månader framåt.

Det slutade med att jag fick ta bort hela mitt facebook konto från synkroniseringen i telefonen. Det enda positiva var att födelsedagarna ligger kvar i kalendern ändå.

7. zcooter

zcooter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy s22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy s22 Ultra
    Platta 2:
    Sony Z2
    Övrigt:
    Formuler Z8
    MiBox 4
    Hej/God morgon

Lånar denna tråd till mitt problem, eller irritationsmoment. -Jo, när jag i min mobil läst mina mail via social hub och raderar dem där så ligger det endå kvar i min inbox på hotmail.com. Det tycker jag är irriterande, eller är jag petig? Hur gör ni?
    Tack på förhand

8. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Släng bort social-hub dit pepparn växer och ladda ner Microsofts egna mail-app https://market.android.com/details?id=com.hotmail.Z7&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ob3RtYWlsLlo3Il0.

Allting som du läser - markeras som läst! Allting du raderar - raderas på datorn! Give it a try! :)

9. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så det går alltså inte att få bort ett event från facebookkalendern om man har synk aktiverad i Social Hub? Man blir ju inbjuden på massa skräp jämt så det gör ju hela grejen helt oanvändbar!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk