Radera föreslagna kontakter

Diskussion i 'Frågor och support' startad av -=MR=-, 7 aug 2019.

1. -=MR=-

-=MR=- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    När jag är inne i Google photos och vill dela en bild så kommer det upp ett antal föreslagna kontakter att dela bilderna till.
    Det första förslaget som alltid kommer upp är en person som jag tidigare hade mycket kontakt med men som jag numera inte vill ha någonting med att göra. Jag har tagit bort personens uppgifter under "kontakter" och startat om telefonen, men fortfarande dyker personen upp som första förslag.
    Det går inte att radera direkt i photosappen heller. Så hur skall man göra för att få bort personen ur förslagsalternativen?
    Mvh Mikael

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    -=MR=- gillar detta.
  3. -=MR=-

-=MR=- Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox, Vimla!
    Telefon:
    Xiaomi MiA1
    Platta:
    Sony SGP-612
    Personen var raderad när jag gick in på länkarna. Visserligen fanns det några alternativa adresser som jag inte visste om att jag hade använt, men det var inte dessa som dök upp som förslag.
    Skrämmande hur många personer som fanns sparade som alternativa kontakter...
    Jag läste på någon sida att man kunde spara en ny kontakt med samma namn och att det kunde hjälpa. När jag provade att gå in på surfplattan så var personen äntligen borta, och efter omstart av telefonen så var även den uppdaterad.
    Jag hade även rensat cacheminnet vilket kanske kan ha påverkat. Men nu är det löst i alla fall