Radera Google konto

Diskussion i 'Allmänt' startad av JensaMo, 21 jun 2012.

1. JensaMo

JensaMo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag fick min telefon (Ericsson neo) drog jag igång ett Google konto men sumpa lösenordet direkt å la då upp ett nytt konto. det är det nya kontot som jag använder i telefonen men det gamla ligger kvar. När jag vill radera det säger telefonen att jag måste blåsa allt och ställa tillbaka telefonen till fabriksinställning men det vill jag ju inte för då sumpar jag all data jag har i den. Hur raderar jag det gamla Google kontot utan att blåsa allt.

2. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Prova att gå via en dator istället.
    Gå in på kontoinställningar och radera kontot.

Edit: utgår från att du lagt till en kontakt mejl som du kan få ett nytt lösen till.

Last edited: 21 jun 2012
  3. JensaMo

JensaMo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen säger då att det kommer att ta bort kontakter och all annan data från telefonen. Om man då säger OK säger telefonen att detta bara går om man återställer telefonens fabriksinställningar å det vill jag ju inte. Hur gör man för att få bort kontot utan att återställa fabriksinställningar.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Tror inte det går. Däremot kan du göra en backup med t.ex. MyBackup Pro eller Titanium backup innan och sedan återställa efter fabriksåterställningen. Det kommer inte att återställa allt men mycket.

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du kan inte ta bort kontot utan att wipa telefonen, så det är bara att bita i det sura äpplet.

Se till att ha koll på alternativ mailadress och återställningsmetoder för det nya kontot så slipper du det här nästa gång.