Problem: Raderade mail på iPhone synkas ej med laptop

Diskussion i 'Allmänt' startad av 10cent, 8 mar 2023.

1. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    322
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6
    Hej!

Jag har ett märkligt bekymmer som jag inte lyckas lösa.

På min iPhone 14 Pro Max med senaste iOS mjukvaran så använder jag min gmail med apples egna mail app.
    Har fungerat utan några bekymmer tills jag stötte på problem för några dagar sedan.
    Problemet är att när jag får mail och läser eller raderar dessa via min iPhone så finns samma mail som jag läst eller raderat fortfarande kvar när jag är inloggad på min gmail via min laptop. Mailen står som olästa, har testat och problemet uppstår både med min MacBook samt en Chromebook. Om jag däremot gör tvärtom att jag läser eller raderar ett mail via laptopen så synkas det med min iPhone utan några problem.

Någon som har koll på hur man löser detta?

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 335

MINA ENHETER

Hur har du lagt in Gmail-kontot? Det ska vara IMAP.

fryguy gillar detta.
  3. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Den absolut enklaste lösningen är att skippa Apples Mail-app och istället ladda ner Gmail-appen. Inte för att det är något fel på Apples Mail-app men snarare för att det protokoll som används för att synka korgarna (IMAP) har sett sina bättre dagar och kan strula ibland. Gmail-appen ansluter direkt till servrarna och visar exakt samma innehåll som när du surfar till gmail.com - det blir aldrig ur synk.

10cent gillar detta.
  4. 10cent

10cent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    322
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Z Fold6
    Löste problemet nu genom att radera mitt mail konto via inställningar och sedan la jag in det på nytt. Men du har nog rätt, bättre och förmodligen mindre problem om jag istället kör med Gmail-appen.