Fråga: Raderas USB storage vid Wipe Data?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av mekholm, 16 jan 2012.

1. mekholm

mekholm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har både googlat och letat här utan framgång.

Troligen en noobig fråga men jag vågar inte chansa och har inte tillräckligt med ledig plats på min hårddisk just nu, för en backup. Min fråga:

Om man med Clockworkmod kör wipe data (alltså inte i android, där man kan välja att radera usb-storage eller inte) - raderas musik osv eller är det safe att bara köra?

Jag vill flasha en ny rom. Det är min första lur där allt av vikt ligger på luren och inte på SD-kort, därav min försiktighet. Tacksam för svar!

2. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Inget på dina sdkort försvinner. Så det är lugnt.

mekholm gillar detta.
  3. mekholm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

awsome, tack så mycket. (varför kallas interna driven för sd-kort? det är förbryllande)

4. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kan dock rekommendera att ta en backup på ditt SD-kort lite då och då även fast det inte raderas vid factory reset. Alltid bra att ha.

Personligen råkade jag ut för "Ditt SD-kort är skadat, formatera kortet för att reparera etc". Bara hände helt random. Funkade sen när jag formaterat och rebootat och då var jag glad att jag hade backup av mitt SD-kort på datorn så kunde jag bara läsa tillbaka allting :D

5. mekholm

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är så sant. Jag är oduglig på det där.