Fråga: Radio för sensation?

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Mungoslungos, 23 okt 2011.

1. Mungoslungos

Mungoslungos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hittar få (inga) trådar här i sensation om radios, minns att en bra radio var viktigt för batteritid och täckning, hastighet etc när jag hade min hero.

Har någon av er flashat ny radio efter att ha rootat? Hur vet man vilken man ska ha, så att den funkar i Sverige etc? Eller har ni helt enkelt inte bytt radio :)?

2. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Svarar på sista frågan.
    Inte bytt radio, och har inte sett något större intresse i frågan på tex XDA.

Men bra att du ställde den, jag blir också nyfiken.

3. Mungoslungos

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sett endel radio länkar men inte vågat flasha, men en bra radio är ju alltid bra, fram för allt för batteritid. Vi får vänta på svar.

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Nær jag rootade och la in min førsta ROM (ARHD) stod det i xda tråden att "With 3.6.x ROMs I strongly recommend flashing 10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2 radio" med kommentaren

-- Using a "non matched" radio could have a negative effect on performance, battery life & signal strength ------ You don't have to flash RIL files for recommended radio. It's already in the ROM ------ You would need S-OFF in order to do it properly ---

Vad skillnaden skulle vara vet jag inte, vilken ær det som føljer med stock?

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Här är radiotråden för Sensation

[RADIO][14 Sept 2011] HTC Sensation Radios [PG58IMG.zip] - xda-developers

Är den senaste som jag kört några veckor utan några trubbel.

En radiofil installeras då via bootloadern, INTE cwm. Bara att lägga filen i roten på SD-kortet (INTE i en mapp) och boota om till bootloadern.

6. Mungoslungos

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack Plun, då ska jag också dra in en nyare radio. Hm. Undrar om man borde spara sin nuvarande så man kan flasha den vid eventuell reparation eller garanti, eller skulle orginal Rom fixa orginal radio?

EDIT: Undrar också det här med md5, något ID varje fil har?? Hur kollar jag det???

7. Mungoslungos

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Efter att ha bytt till den senaste radion ökade jag min download speed från runt 3 mbit/s till runt 6 mbit/s, på samma ställe i huset. Riktigt bra.

Den här körde jag då: http://cmw.22aaf3.com/pyramid/radio/10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2/PG58IMG.zip

Märkte precis en skum sak, radion i tråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178143 och http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849 har exakt samma namn, men olika checksum och olika storlek på filerna.. vad beror det på?

Last edited: 24 okt 2011
  8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo en radio-fil heter alltid PG58IMG.zip men kan då vara av olika versioner

MD5 är ett digitalt fingeravtryck så att man är säker på att man fått hem rätt fil, jag kollar det sällan men den noggranne bör alltid kolla det.

Jag laddar sedan oxå alltid ner från "säkra" trådar där jag litar på den som lägger ut en länk.

Ett enkel md5-kollar app:
    https://market.android.com/details?...result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5mYWIubWQ1Il0.

(vissa hos Swedroid slänger bara upp nedladdningslänkar utan referenser och det är det värsta jag vet.....:P)

9. Mungoslungos

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack för info om MD5.

DU missförstod dock vad jag menade lite, om du kollar i trådarna jag länkade så heter båda radiona exakt samma, d v s 10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2, men de skiljer cirka 0,5 mb i storlek. Något är skumt! Jag valde radio ifrån den stora radio tråden, inte den som killen från ARHD länkar i sin post.

10. Zany

Zany Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Hmmm bytte till nyaste radion från Bootloadern och nu vill inte telefonen starta, hänger sig på HTC-loggan... förslag någon?

11. Zany

Zany Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Svarar mig själv: jag wipade cachen och då vaknade den till liv igen!

Faxi gillar detta.