Fråga: "Radio" till S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av seppteppi, 4 jan 2012.

1. seppteppi

seppteppi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har en GalaxyS2 som är rootad och kör CM7.1
    Jag är inte helt insatt i allt finlir när det gäller denna konstform, så jag
    har bara tryckt in själva CM 7.1 och kört på. Det har funkat bra och jag har haft bra mottagning och bra batteritid.

Många kompisar har dock gnällt lite på att jag kan låta lite konstigt när jag pratar med dessa till & från och att ibland har bara samtalet kopplat ner eller så klarar inte luren att koppla upp något samtal. Om detta beror på telefonen eller min operatör vet jag inte, men tänkte om jag även ska trycka in någon ny modem/radio fil för att se om det avhjälper problemet. Vilken jag ska ha och hur jag gör och bör tänka på, har jag ingen aning om. Jag har sett att det finns en hel uppsjö av olika varianter av dessa och lika många trådar. Men jag blir inte klokare av detta, så tänkte om någon vill vara hjälpsam och förklara för en rockie i dessa sammanhang. Dom uppkopplingarna jag prioriterar är, förutom själva telefondelen: Wifi och blåtand. GPSen använder jag knappt.
    Jag använder ClockworkMod när jag grejar.

(får väl också tillägga att jag går och väntar på att det kommer en stabil version av CM9 som ska in snarast, så om det finns en som fungerar bra till båda vore jag tacksam)

2. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

KIka i denna tråd! > https://swedroid.se/forum/46634-modem-filer-ki3-ute.html

estiban och seppteppi gillar detta.
  3. seppteppi

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar! Jag var inne i den tråden innan och skummade lite, men läste genom det mesta nu. Tror jag blev lite klokare på köpet ;) Har i alla fall lyckats få in KI4-CWM modemet och upplever efter ca 1tim prat, att det blivit bättre. Inget strul än i alla fall. Innan detta hade jag KI1. Är den skitgammal eller välkänt strulig? Nån som vet historiken hur dom blivit släppta och varför de heter som de gör. Det finns ju hur många som helst och de verkar ju inte följa någon helt uppenbar ordningsföljd.

4. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Vet inte riktigt men tror det är så att dom är olika nya, å sen är det ju så att dom funkar olika bra med olika operatörer, köpte du telefonen med den operatör du har i den nu eller köpte du den utan abb? jag köpte min utan abb och fick slänga in KI3 för att det skulle funka bra med min operatör, hade väldigt låg hastighet på 3g innan å nu ligger jag på 5mbit utav 6, så man lär nog pröva sig fram!

5. seppteppi

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag bytte in min gamla desire hos "araben runt hörnan"... Det är en tysklandsimport. Jag kör Comviq/Tele2 i den och bor i centrala Göteborg, det har väl funkat okey. Jag tyckte i början att staplarna som visade mottagningen levde sitt egna liv, kunde ha i botten men ändå inga bekymmer med uppkopplingen och vise versa, samtidigt som mottagningen kunde vara väldigt olika när telefonen låg helt stilla på samma plats en längre stund. Allt som allt funkade luren ändå nästintill som den skulle, tills klagomålen började strömma in från kompisarna.

Dock slängde jag in CM7.1 efter 8tim med original samsung rom, då jag tyckte det var rena skämtet... Så jag vet inte hur den beter sig med original. Vilka är de vanliga på svensksålda apparater?
    Jag kör på KI4 ett tag, då den verkar vara bra enligt en del inlägg. Men ju nyare, ju bättre tycker man ju..
    Vilken operatör kör du med? Bra batteritid på KI3?

6. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jo jag började fixa med luren direkt jag med, men KI3 är den som funkat bäst för mig, men jag har 3 som operatör så det är inte säkert att det funkar för dig, och batteritiden är lite osäkert eftersom jag kör på Cm9 just nu, å den är ju inte riktigt klar! Men pröva dig fram å hitta den som funkar för dig, för jag tycker det verkar som om det är olika beroende på vart i landet man bor också!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk