Diskussion: Räcker 16 GB?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Nappandroid, 11 jan 2013.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Hur mycket av de 16 finns tillgängliga för egen lagring? Tycker du att det räcker för dig eller hade du önskat mer för att slippa tänka eller snåla?

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Jag har ca 6 gb ledigt i nuläget. Har ca 60 nedladdade appar varav ca 30 är spel, broken sword och gta finns med (ganska stora spel). Har min musik i molnet med Google Music. Jag kan också tillägga att jag har en backup med titanium på ca 1,3 gb också på telefonen..

Det räcker helt klart, men mer skulle man såklart inte tack nej till.

Jag behöver definitivt inte snåla eller tänka på vad jag laddar ner.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

På min ASUS Transformer där jag alltid laddat ner i princip vartenda spel och varenda app jag nånsin fått syn på (utan att nånsin testa de flesta av dem), och alltid hade en film eller säsong av någon tv-serie, har jag aldrig varit i närheten av att fylla de 16 GBs utrymme som finns. Så jag kommer klara 16 GB på N4 galant, tror jag.

4. marcusorwen

marcusorwen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Jag har ungefär 7.6GB ledigt.
    Då har jag spotify offline cachat med ca 1GB musik (medium kvalitet), samt har jag en del spel (GTA Vice City, Shadowgun Deadzone, osv) vilket också tar upp en hel del utav minnet.
    Jag har dock inte någon video eller musik på telefonen som jag lagt över via datorn.

För mig så räcker det (med tanke på att jag kom från en telefonen med bara 360MB tillgängligt så är det helt klart ett lyft).
    Saknar dock SD-korts platsen men det finns ändå tillräckligt med utrymme på telefonen.

5. bjajjull

bjajjull Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har ca 100 appar installerade varav två spel är på 2GB vardera och ett spel på 1GB. Har fortfarande 5.5GB ledigt.

6. Niclas2179

Niclas2179 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har ca 12 GB ledigt, har ett 20-tal appar installerade.

7. Pacman5

Pacman5 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jag har 16 GB på min 2,5 år gamla telefon. Det går väl, antar jag, men hade utan tvekan köpt 32 om det fanns. Det beror på hur man använder telefonen. Det har ändå hänt några gånger under de senaste två åren att jag har varit tvungen att ta bort stora spel, eller ljudböcker som jag eg. hade velat ha kvar, men det är ju lite av en fråga om hur man hushåller med utrymmet. Dvs oavsett hur mycket utrymme man har så tar det ju slut om man fortsätter att stoppa in fler saker utan att ta bort det gamla. Jag gillar ljudböcker, och har gärna ett par på telefonen. Jag gillar också spel som Broken Sword 1/2 och jag gillar att ha iaf några GB med musik. Jag hade gillat att ha lite film och serier också, men det får inte plats. För mig är det på smärtgränsen.

8. nallebjorn

nallebjorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Använder inte ens hälften av mina 16GB på min S2a. För musik har jag Spotify och stora spel som t.ex. GTA anser jag inte passar för telefoner. Mina mobilspel vill jag ska vara enkla och snabba att få igång när man har ett par minuter över. Djupa menyer och avancerade storys orkar jag aldrig sätta mig in i på en liten telefon.

Kan tänka mig att utrymmet är av större vikt om man t.ex. pendlar. Jag har några hundra meter till jobbet och använder inte heller telefonen i arbetet.

Serier och film kollar jag på min laptop.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag har 10 GB ledig nu. Använder inte upp mer än max hälften. Tror inte ens det. Det är typ Spotify som tar plats.

10. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Självklart vore det trevligt att slippa bry sig om platsbrist.
    Men, jag har mer plats ledigt på min N4a än vad jag hade på min GN så det är inte längre ett problem.
    Jag har accepterat att det är lite plats på den och fyller därför inte heller upp med en massa spel som jag inte spelar, som jag gjorde förut. Det problemet har jag istället i min N7a. Den köptes för tidigt med 16gb och med problemet som uppstår när man fyller den. Så, jo det räcker om man har en platta att komplettera sitt användande med. Annars är det jobbigt.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

11. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Ja, jag skulle säga att 16gb räcker:)

12. fransl

fransl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Det är lite skillnad. iPhone säljs med 64GB... Nu kanske man inte behöver så mycket, och kan strömma mer än förr, men det känns ändå lite som vi går åt fel håll. Jag är också lite orolig för att 16GB skall vara lite snålt tilltaget...

13. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

16 GB räcker gott och väl för mig utan att behöva snåla det minsta. Dock har jag ingen musik på telefonen, utan streamar allt från molnet/spotify :)

Tapatalked