Räcker 1Mbit/s ner?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av creeel, 10 feb 2014.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har funderat på Universal Telecom/Alltele ett tag nu men kan inte bestämma mig.
    Ni som kör på något av dessa abonnemang med 1Mbit/s gräns, är ni nöjda? Går det segt och blir mycket väntande? Eller tycker ni att det räcker?
    En nackdel är ju att upp-gränsen ligger på 0.128Mbit/s. Men samtidigt kan jag just nu inte komma på om jag gör något som kräver mer.. det enda jag kommer på är väl om man skickar en bild via hangouts t.ex. men det gör inget om man väntar en stund längre.

Nu betalat jag runt 120-190kr beroende på hur mycket jag ringer och smsar. Har 3GB datagräns. Det jag vill slippa är att hela tiden tänka på vad man gör och hur många dagar det är kvar på månaden så att man inte gör åt allt för tidigt. Då hade nog ett sånt här abonnemang varit bra. Men som sagt frågan är om upp och ned-hastigheten räcker.

Tack på förhand.

2. silas

silas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Funkar ok. Netflix går i låg kvalite, så länge man har bra mottagning (den hinner inte buffra i förväg). Ladda ner saker tar dock en mindre evighet. Jag har urusel mottagning från telenor i köket, så numera kör jag med Wifog, men innan dess använde jag det i drygt ett halvår, och det räcker för det mesta. Använde för det mesta mellan 4 och 10 GB.

Tycker att du borde testa ett tag, och se om det räcker för dig. Ett tips är att ta Gratis 0 + Surf för 50kr/månaden. Då går det att ta bort surfen utan uppsägningstid, och därefter så har man bara ett "gratis" abonnemang. Håller man sig under 150kr så verkar man inte ens få en faktura ;)

3. besk

besk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Måste säga att jag är överaskad hur pass bra det fungerar 4G i 1Mbit/s. Är väl på sidor som aftonbladet det märks att det tar några sekunder till att ladda hela sidan. Men det kan man ju fixa genom att blockera diverse innehåll.

4. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 499
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag hade universal några dagar men det gick verkligen för långsamt.
    Youtube stannade hela tiden och allt kändes bara som slowmotion.

Använder du inga ljud/video tjänster så kanske det duger. Men inte annars.
    Frågade universal om man kunde höja hastigheten lite mot en avgift men det gick inte. Så jag porterade till en annan operatör och nu har universal fått för sig att ta ut en avgift på 150:- fast det va 0 månaders bindningstid. Hade "gratis 0" abonnemanget.... Rekommenderas ej.

5. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag kör Telenor och 1mbits nere, och jag stöter inte på några hinder. Stremar rätt mycket och kollar YouTube.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk