Räcker en wildfire till mina behov?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av IntenZe, 29 juni 2010.

1. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänker köpa en ny mobiltelefon .

Jag ligger ofta (läs alltid) borta på jobb och sover i husvagn och jag hade tänkt att säga upp mitt mobila bredband till datorn och ersätta det med en androidtelefon med frisurf och sen bara använda datorn till att kolla på film som jag laddar hem hemma osv.
    Jag är alltså ingen "tung" användare men jag surfar en del och leker lite med apps osv.

Hade ju bestämt mig för en wildfire men nu när recensionerna börjar trilla in så börjar jag bli lite osäker, kanske skulle vara bättre att köra på en desire och delbetala den på två månader. Eller vad tycker ni som förstår er bättre?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Om du ska surfa mycket på telefonen så kommer nog upplösningen på skärmen att bli ett irritationsmoment. Därför är Desire ett bättre val. Har du inte pengarna så kanske Acer Liquid kan vara ett alternativ.

3. IntenZe

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmm, okej.

Verkar ju faktiskt inte som att wildfire kommer räcka till med tanke på att jag kommer surfa en hel del. Men, jag orkar inte vänta flera veckor på en desire som man verkar få göra.

Acer liquid såg inte så snygg ut tyckte jag. Fungerar den lika bra som en desire rent funktionsmässigt? Hur är Samsung Galaxy Spican i förhållande till desire och liquid?

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Liquid har en snapdragon-processor i ca 700Mhz (kommer inte ihåg exakt)

Spica ligger någonstans emellan wildfire och desire både när det kommer till skärmupplösning och prestanda. 3.2"-skärmen är tyvärr i minsta laget om man surfar mycket.

5. IntenZe

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ber om ursäkt. Det var en Samsung Galaxy S i9000 jag menade inte en spica. :)

Tror jag har bestämt mig för en sån. Pixmania sålde dem för 5 lax ungefär och då kan jag delbetala den på två månader. 4tum super amoled skärm borde räcka att surfa med. Det enda negativa var ju att den tydligen är ganska plastig och att jag inte litar på att samsung fixar uppdateringar.

6. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rekommenderar HTC Legend. Den är bra att surfa med, givet mindre skärm än Desire, men å andra sidan har den en mycket högre byggkvalitet och ser fantastisk ut. Formen och materialvalet gör den väldigt tuff. Tappade den i betong från två meters höjd tidigare idag; men metallskalet och "böjen" (den s.k. skidan) gjorde att displayen överlevde orepad. Det kan vara en kvalitet som är värd en del om du spenderar mycket tid i husvagn och/eller utanför civilisationen så att säga...

Nu lär jag väl få spö för att jag säger detta, men du kanske ska överväga en iPhone om det bara är multimedia och surf du är ute efter och inget som har med Android att göra?