Räddade en "brickad" magic

Diskussion i 'Magic' startad av gumster, 5 jan 2010.

1. gumster

gumster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte bara snabbt beskriva hur jag med ren tur lyckades rädda min magic.

Hade enorma problem med att få in cyanogen's rom, fick bara boot loops på telefonen hela tiden. Som ett sista försök så följde jag en tråd på xsa-developers (minns inte vilken) där man skulle nedgradera sin telefon genom att flasha om en SAPPIMG.nbh fil i fastbootläget.

Satt uppe en natt och tog den image som tråden länkade till men när jag startade upp så låste sig telefonen (ja, jag var trött och frustrerad). kollade i fastboot och det visade sig vara en 32b image, jag har 32a samt att det var med perfect SPL på 1.33.0010.

Det enda jag kom åt var alltså fastboot läget.
    Kunde inte skapa ett gold card eller starta en recovery då jag inte kunde skicka ADB-kommandon.
    Testade allt och sökte i dagar innan jag av en ren slump gick in på HTC's hemsida och hittade deras officiella RUU-uppdatering.

Tankade hem, startade i fastboot, provade lite kommandon men fick ingen kontakt. Testade att köra igång RUU. I början så sa den att den inte hittade någon telefon men jag provade vidare. Körde ADB remount, disconnectade mm.
    Helt plötsligt så funkade det, jag höll tummarna och körde igång uppdateringen. Efter nån kvart så var det klart och magicen bootade upp :)

Efter det så fick jag gå igenom skapandet av ett gold card, flasha om recovery och in med en SPL som var rootbar.

Vet inte om det ska gå att göra så här, jag hade ingen kontakt med HTC sync som det står att man ska ha för att kunna köra uppdateringen?

Postar bara detta om det är så att någon annan har hamnat i samma situation :)
    Sorry för att texten är lite osammanhängande, måste i säng, jobb imorgon.