Rätt less på mina Androider för tillfället!

Diskussion i 'Allmänt' startad av TheEdge, 26 juni 2012.

1. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Vill bara skriva av mig lite!

Jag har alltid hållt Androidfanan högt i min omgivning bland en massa Äpplen!

Häromdagen gick dock luften ur mig lite!

Bakgrund:

Jag har haft en Desire HD som jag fått lämna in 2 ggr pga att samtalsljudet försvunnit nästan helt. Jag var typ först med att köpa en Samsung 10.1 platta som jag blev tvungen att byta 3ggr pga av olika fel! Efter min DHD köpte jag nyligen en HTC One X och nu är jag inne på min fjärde telefon!!

Min fjärde HOX fick för någon månad sen en massa gula fläckar på skärmen och jag ringde HTC som sa att det är ett fel som behövs lagas....dock har jag inte orkat lämna in den än. Sen igår som tar jag fram min Samsung 10.1 och ska surfa lite.....har inte använt den på flera månader.....då har den fått en stor oljefläck mitt på skärmen! SUCK!!!!

Orkar inte mer!

Börjar kännas som det inte finns några telefoner eller plattor som är bra kvalitet i android världen! Jag har bara hållt mig till tillverkarnas topp produkter men ändå råkat ut för alla problem. När man läser och skriver här på forumet så märker man ju även att man inte är ensam med problem!

Vad gör man? Ska man behöva byta till äppel produkter för att något skall hålla? Spontant så känns det ju som det är lättare för Apple att hålla bättre kvalitet eftersom de bara har få produkter ute samtidigt.

Inte som HTC, Samsung med flera som har oändligt med varianter av både telefoner och plattor!

Vad säger ni?

Hjälp mig att komma på fötter igen! :)

Vill inte sitta med ett itunes konto om några månader!

mvh

Edge

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, låter lite som för att bära fanan högt i Androidfållan så har du varit tidigt ute med ny teknik, vilket tyvärr inte alltid är den bästa idén. Om du istället kan hålla tag i pollarna och vänta någon månad eller så, innan du införskaffa nya prylen, så har du större chans att ha ett fungerande exemplar. Visst jag skulle vilja säga, köp Sony så funkar det mycket bättre, men även Sony har ju sina problem. I början var det ju stora produktionsproblem med Xperia S vilket de första kunderna råkade ut för och nu har vi uppgraderingstrubbel på samma lur. Visserligen inte lurens fel, utan sonys servrar som inte riktigt klarat anstormingen bra alls denna gången.

Så mitt tips är, om du nu har blivit bränd så många gånger av just Androidprylar, testa något annat nu. T ex Windows Phone (NOKIA, vi bör ändå stödja finsk byggarglädje... hehe) eller varför inte en Iphone 4s. Det är en bra lur, går inte att säga annat. Inga av dessa val skulle jag själv välja förvisso, men testa du. Nästa gång du behöver byta upp dig, så kanske du väljer android igen... vem vet.

TheEdge gillar detta.
  3. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vet inte hur jag ska göra.....finns det chans att byta min HOX eftersom jag lämnat in den nu 5ggr så blir det en SIII istället men då får jag väl nya problem! :)

Innan jag bytte till Android hade jag en Nokia N97 och efter den så är man inte så sugen på att gå tillbaka till Nokia igen!

Men fan....jag är väl bara i en svacka! :)

Kollade lite under allmänt var flera som skrivit samma typ av tråd! :)

4. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jo, jag har allt varit där jag med.Postade senast i går och kände mig allmänt vissen. Nu har jag definitivt ingen top produkt (LG O2X) men känner lite överlag att det blivit lite blasé.
    Jag tror personligen allt hänger på att tillverkare får göra precis vad de vill med "sin" version av Androidsystemet. Flera tillverkare försämrar på något sätt upplevelsen. Sen tror jag inte på någon vråluppstyrd historia heller.
    Fast, personligen vill jag nog se att det är vanilla som standard och att man kan få tillverkarens egna genom appar osv. Skulle inte vara helt fel om det fanns ett universal och enkelt sätt att roota alla telefoner.

Men innan du väljer att sätta dig i Iphone träsket, fundera på vad det är du vill ha och vad du är beredd att offra. För min del börjar iphone träsket kännas närmare nu än för några veckor sedan. Alla dessa smidiga kringrustningsgrejjer som vaggor och skal mm. mm.
    Det som gör att jag inte riktigt nått ända dit än är att när det kommer till det interna i Iphonen är man bunden till både händer och fötter. Det är något jag inte vill offra. Många som mig får lite tillfredsställelse i att byta rommar och få ut så mycket som möjligt med olika Kernels och moddar.

Men som sagt. Väg behov emot priset man blir tvungen att betala...

5. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Less på Android? Testa WP7!

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=68035

Nu får du en HTC Titan för 2500. Väldigt prisvärt för en underbar telefon med fantastisk byggkvalitet och riktigt bra skärm. Så får du prova på den underbara skapelsen vid namn WP7.

6. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Lite inne på det jag med. Fast kanske ska vänta litet tag till WP8 kommer :D

7. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Köp inte HTC, alltid något litet fel med deras produkter som förstör hela upplevelsen.

8. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Kommer man från LG kan det nog inte bli sämre :D

9. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Reklamerade och böt min krånglande SII LTE mot en SIII och nu är jag toknöjd! Det enda jag saknar är 4G och så har jag lite svårt att bestämma vilken rom jag ska köra in men det känns som ett mindre problem. Har rootat och bytt till vanilla-browser. Ca två veckor med luren har gått och allt fungerar prima ;)

10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag var också lite less på android, inte för att jag haft så mycket problem utan bara allmänt mätt samt less på lagg i användarupplevelsen.

Köpte mig en Lumia 800 och har inte ångrat mig. Visst finns det begränsningar och saker som irriterar mig men den gör mig inte hälften så irriterad som min laggiga androidplatta, surfupplevelsen på wp7 är outstanding och plattan används idag mest till eböcker.

Man måste ju dock vara beredd på att wp7 är ett mycket låst operativ så man inte blir besviken.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

11. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag har aldrig haft en bättre lur än min HOX....:teeth:

Allting bara funkar och allting är mycket snabbt. (iPhone-känsla)

Sen har HTC helt klart haft stora kvalitetsproblem med just One-serien och visst måste man göra något åt det !! Det skulle vara intressant att se statistik över hur många felbyggda lurar man är uppe i...:P (men det kommer vi aldrig att få se)

Sense 4 - Android 4.0.4 var inte heller färdigt i kombination med Tegra3-chipet men det har man parerat bra tycker jag.

Senaste läckta test-version från HTC är helt lysande och enligt rykten så kommer OTA-uppdateringen i början av Juli !!

12. Kalven

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ja det var därför jag rekommenderade en billig eftersom det inte är så lyckat att köpa en dyr WP-mobil just nu. Men för 2500 tycker jag det är värt att köpa mobilen bara för att testa. Det är ju nästan gratis!

WP8 kommer blir helt outstanding för övrigt.

13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Helt klart lämpligt att köpa en billig wp7 lur ja, om du då gillar upplägget så är det ju bara att byta upp dig till en 8 när du känner för det.

Nuvarande generations wp7-lurar kommer ju att få 7.8 som i gränssnittet kommer att se ut som wp8.

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

14. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

OP, du kan i så fall testa en iPhone och se vad du tycker om den, och hur den funkar för just dig.

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu är det en stor gåta för mig hur man med flit väljer att inordna sig under MS med en WP-lur.....?? Apple och en iPhone kan jag förstå men MS ???

Sen angående Android så får nog Google ta fram plånboken och se till att nästa version är stabilare från början.

ICS dvs Android 4 är inte stabil föränn nu dvs med version 4.0.4 och det är inte bra !!

16. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Vad är det för fel på MS och WP?

17. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Säger bara Galaxy S3, kört iphone i 2 år och detta är den enda telefonen jag är riktigt nöjd med.

skickat ifrån min Galaxy S3

18. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
  19. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Den där listan innehåller så mycket vinklad info och rena faktafel att det blir löjligt. Orkar inte gå in punkt för punkt nu, men här är en länk där någon har gjort det. Den stora anledningen att inte köpa en (ny) WP-lur nu är att WP8 kommer om några månader och nuvarande generation kommer inte få den uppdateringen. En begagnad/billigare WP-lur är dock ett mycket bra köp.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Microsoft>>>>Apple. Har alltid varit så och det verkar som att det kommer fortsätta vara så. Har du ens testat WP? Det är en briljant produkt. Till skillnad från tråk-iphone (jag har en 4S i jobbet).