Fråga: Rättstavning och ordförslag

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av greenbay, 25 dec 2013.

1. greenbay

greenbay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har tidigare haft en htc desire hd, den gick sönder så jag köpte en htc one. Mycket nöjd med båda. Dock, två saker som jag måste fråga om, som skiljer sig ifrån desire hd, som jag vill ha er uppfattning om.

Vid förslag på ord när jag tex skriver ett sms. Skriver jag ett ord, suddar ut några bokstäver och skriver vidare, så uppfattar telefonen det som ett nytt ord, istället för att förstå att det är fortsättningen på ett ord jag skriver på. Tex, skriver jag "telefer", suddar "er" så det blir "telef" och skriver sedan in "on", så ger den förslag/rättstavar "on", istället för att förstå att jag fortsatte på "telef" och ger förslag på det. Då är jag tvungen att välja att det ska vara "on" och så sparar den det ordet i ordlistan. Känns helt fel, och ruggit störande.

Det andra är att jag inte kan stänga av telefonen väljerordförslag. När jag skriver en text, så vill jag få upp förslag på ord i listen som den gör, så jag lätt kan välja om mitt ord finns med. Men jag vill inte att telefonen själv ska välja ett förslag som den tycker passar. Är det inte det ordet som jag skrivit, måste jag gå in och välja att jag inte vill använda telefonens förslag utan mitt egna.

Inget av dessa två "problem" är speciellt allvarliga, men riktigt störande eftersom det fungerade bättre i min tidigare lur. Hur upplever ni det?

vh
    Mikael

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Felpost.

Sent from my HTC One using Tapatalk