Råkade montera bort SD-kortet, någon som är online nu som kan hjälpa mig?

Diskussion i 'Blade' startad av Star, 10 mar 2011.

1. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är någon som är här nu och som kan hjälpa mig. Jag skulle göra back up på filer, sen hittade jag inte alla filer som jag gjorde backup trots att det mybackup skapade en mapp. Mappen finns inte med kontakter, sms etc. Men istället ville jag satsa på USB, så jag la usb kabel till datorn, vad jag minns så stod det "montera om du vill ansluta dig till datorn el montera inte. Jag uppfattade som att om jag vill ansluta mig till datorn så skulle jag trycka montera. Men nyligen så ville jag gå in mina filer via gallerier men det fanns ingen SD-kort stod det. Sen gick jag in på trådlöst & inställningar, där var det SD-kortet monterad "osyndlig markerat", dvs man kan inte trycka på knappet. Innebär det då att jag råkade ta bort allt som fanns i SD-kortet? Kan man rädda SD-kortet på nåt sätt?

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Koppla i usb-sladden och kika i notification bar, brukar finnas en on/off toggle där, iaf i 2.2.

3. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är mobilen helt död, jag kan inte komma in i mobilen, får väl vänta ett par timmar el tills imorgon. Vad menar du med iaf i 2.2? Jag har Android 2.1

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

iaf=i alla fall, dvs den finns där i JJ som jag kör med som är 2.2, har även för mig att den fanns i mcr 2.1, kommer dock ej ihåg hur det var med stock (dessutom hade jag orange stock rom och inte tele2's, men gissningsvis finns den i alla).

Det låter som att det är bäst att du tar hjälp av de nere på affären, ifall du inte har någon i din närhet som kan hjälpa till, men är luren död är det inte mycket att göra. Om du lyckades göra backup till sdkortet så kan du ju plocka ur det så borde du ha det mesta där...