Köpes: Rakapparat

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av DubbelPlus, 22 apr 2023.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DubbelPlus

DubbelPlus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 6a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 6a
    Rakapparater, vilken djungel det är!

Jag har rätt kraftig skäggväxt, tjocka strån, som växer åt olika håll, samtidigt har jag rätt känslig hy.

Jag har under senaste åren kört med OneBlade men aldrig blivit nöjd. De blir slöa fort och extra blad är svinigt dyra att köpa.

Jag skulle säkert kunna ha en traditionell rakhyvel, men samtidigt behöver jag något för att hålla mustasch och polisonger i lagom längd. Och något som är enkelt att använda, utan att vara rädd för skärsår och dylikt.

Mina googlingar har lett mig till att tro att jag ska ha en rakapparat med sånt ”rakt” rakhuvud (foil på engelska) inte en sådan med tre-fyra runda rakhuvuden, då det ska var bättre för min skäggväxt. Men jag är öppen för att bli motbevisad.

Hade jag haft tillräckligt med likvida medel skulle jag bara köpt en Braun Series 9 och hoppats på det bästa. Men nu undrar jag istället om någon har en billig rakapparat för mig att testa. Känns dumt att slänga ut en massa pengar på något som jag kanske ändå inte blir nöjd med.

Jag tänker mig något i stil med Braun Series 5 eller dylikt från annat märke för några hundringar. Sitter någon av er på något sådant?

2. opuschen

opuschen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    306

MINA ENHETER

Ska ju inte diskutera i denna tråd - men mitt råd är kolla på Lidl. De säljer regelbundet båda varianter för 200-300kr. Nöjdkund i 50 dagar och 3 års garanti. Perfekt att testa med. Jag är rimligt nöjd med deras variant med rakt blad nu, för 199kr iaf.
    riskfritt för dig att prova menar jag!

3. pappageek

pappageek Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.