Råkat sbba sin telefon efter 3:e dagen =/

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gambit2K, 20 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Verkar som jag råkat sabba min Optimus redan på 3:e dagen. Jag ville få bort Myspace, Facebook, Twitter for LG apparna på mobilen och hittade dem inte i Titanium Backup Pro listan (har rootat luren) så gjorde en backup på det jag tog bort. Men då försökte jag ta bort något som hette LG eller LG home och det verkar vara en hyffsat viktig grej på luren tyvärr =/

Jag kunde inte komma åt mina program längre så jag kunde inte återställa den. Det enda som var öppet och jag kunde komma åt var dialer delen av telefonen och så öppnades browsern konstant av ngn anledning. Provade göra en hard factory reset och tycktes funka till en början då jag kom till startup guiden. Men den kraschar vid sista delen eller om man avbryter sens tartar telefonen om sig och fastnar vid LG loggan.

Nån som vet om det finns ngt jag kan göra eller ska jag chansa på en retur till stället där jag köpt den och hoppas de inte upptäcker att jag rootat den?

2. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

När du råkade få upp browsern så skulle du laddat ner en annan launcher t.ex. LauncherPro, ADW Launcher, Go Launcher via webben (alternativt via market.android.com remote install) och sen öppnat upp Titanium Backup därifrån och återställt LG Home, anledningen till att din telefon krasha är för att LG Home är Launchern, dvs alla hemskärmar, utan någon ersättning till den så har telefonen inget att visa kan man säga.

Dock borde allt komma tillbaka vid en fabriksåterställning. Du fastnar på LG Loggan nu och kommer inte förbi boot alls eller?

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.