Fråga: Ram-minnesproblem!?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av hans, 15 maj 2012.

1. hans

hans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag undrar vad som anses som normalt vad det gäller ram-minnet? Mitt ligger iaf på 600 mb anv efter omstart och ungefär 750 mb efter ett visst användande vilket är 3/4 av hela ram-minnet vilket känns som mycket. Är detta normalt, ifall inte, vad skulle kunna vara problemet?

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Hur är det ett problem?
    Android och Sense 4 använder rejält med ram men är såpass smart att de släcker ned program om det behövs. Med andra ord, så är det normalt.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. hans

hans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ne jag skrev inte att det var ett problem men ifrågasatte ifall det var ett fel/problem med min telefon för att det kändes som det drog mycket av telefonen ram-minne utan att jag egentligen gjorde något med min telefon. Mina kunskaper angående telefoner är väldigt bristande så mina förhoppningar med att starta denna tråd var väl att försöka få en annans tycke om ärendet som förhoppningsvis kunde mer än vad jag kan.

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Kort om Android/Linux/OSX: Man tycker det ær vettigare att anvænda RAM-minnet istællet før att låta den ligga oanvænt eftersom RAM ær mycket snabbare æn ROM-minnet. Nær systemet sedan behøver anvænda RAM till något annat stænger den ned ett program som sannolikt inte anvænds av anvændaren.

Som en van Windows-anvændare kan detta vara lite obehagligt då man gærna ser till att ha så mycket som møjligt ledigt. Detta med att anvænda mycket RAM ær alltså helt normalt før din telefon :)