Fråga: Ram plus

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Arn83, 21 aug 2024.

1. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Har 8gb varianten. Tycker ibland det kan vara lite segt när man byter mellan olika appar exempelvis upp när anteckningar ( notes) som är en väldigt enkel app som borde kräva väldigt lite processor kraft för att öppnas.

Tror ni det skulle hjälpa prestandan att aktivera ram Plus? Just nu är 1,7 gigabyte ledigt.

Tror ni 12 GB ram min ger snabbare mobil? Har ungefär 25 olika appar öppna i bakgrunden

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 396

MINA ENHETER

Om ram-minnet inte fylls så kommer det inte hjälpa att ha mer ram... Snabbhet har mer att göra med processorn

Förvisso nämner du att det är segt att byta mellan appar, kan vara så att minnet inte är fyllt för att den stängt ner en massa appar då kommer det hjälpa.

Last edited: 21 aug 2024
  3. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 784
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Både och, telefonen är garanterad 64bit chip men kör oftast på 32bitar appar, vilket kan suga en del prestanda, många appar på telefoner installerar 64bit versionen av appen när det är 8GB ram

Till exempel Google Chrome kräver 8GB ram för få Google Chrome webbläsare i 64bits,
    Och man har sätt en hel del apputvecklare ställa en 8-12GB ram för få 64bit även om man teoretiskt skulle kunna köra 64bit på lägre ram, men Google Play Store till exempel tar ner 32bitars då telefonen har lite för lite ram för ha det i smidigt hantering då det tar oftast mer ram. Men prestandan som helhet bruka bli snabbare om man kör samma bit på både program som chipset.

däremot blir ju inte telefonen direkt snabbare då beräknings kraften ökar inte bara pågrund av minnen, förutsatt att du inte kör allting som RAMDiskar men det är ovanligt på mobiler.

Men du kan uppleva det som att det går smidigare och flyter på bättre om apparna kör samma bits som CPU kör.

Last edited: 21 aug 2024
    bernard gillar detta.