Ramminne i mobil

Diskussion i 'Allmänt' startad av Shaun, 4 juli 2013.

1. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Varför finns det så dåligt med information på nätbutikernas hemsidor i deras tekniska specifikation om mobilernas ramminne? Jag blir skogstokig på att min mobil varnar för att den har för lite minne när jag uppdaterar appar (trots att det de facto finns utrymme kvar).
    Det går att söka på det mesta beträffande teknisk specifikation på de androider som säljs idag, men INTE på mobiler med stort ramminne.

Har någon något bra tips på en mobil i mellanprisklass med minst 1gb ramminne?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Shaun gillar detta.
  3. Shaun

Shaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar för tipset! Och ja, runt 3000:- är vad jag menar med mellanprisklassen, beklagar att jag inte var mer specifik än så!

Last edited: 4 juli 2013
  4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Gissade på det :)

Jag tror faktiskt att N4 är den, eller iaf en av de, absolut mest prisvärda nallar du kan få tag på. 2 gb ram.

Flyter till 100% på stock-ROM så det behövs inte heller meckas med telefonen för att den skall slira fram oklanderligt.

Jag har inga som helst planer på att byta och jag köpte den precis när den släpptes. Jag brukar trötta snabbare.

5. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Vänta nu här..

Nu blandar du ramminne och lagringsutrymme.
    Du säger att den klagar när du uppdaterar appar från Play och detta har inget med ramminnet att göra.

Om du har enligt din profil en Xperia arc har den 512MB ram vilket är lite idag.
    Som nämndes är det 2GB i Nexus 4.

Däremot lagringsutrymmet är av "gamla typen" på Xperian där den ligger runt några hundra MB
    medan nyare lurar har inbyggt mellan 8 och 16GB.
    Detta står i regel väldigt tydligt angivet. Oftast redan på produktnamnsraden.

// A

Shaun gillar detta.