Random vibrationer - 1 st, sedan 3 st

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by THESILVEREAGLE, Mar 2, 2011.

1. THESILVEREAGLE

THESILVEREAGLE Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min mobil har på senare tid börjat vibrera på måfå. Ibland efter att man stängt ner en app, och ibland utan att man ens rör vid den.

Har testat att avinstallera några ovannämnda appar utan framgång.
    Någon som vet vad problemet beror på?

Det börjar alltid med en vibration varefter det några sekunder senare kommer tre på varandra följande.

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Möjligt att launchern kraschar.

3. kleijon

kleijon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja så brukar min göra när ett program kraschar, oftast Launcher Pro

4. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Instämmer med föregående talare.. det är något som crashar. Händer mig ofta när jag e för snabb i spotify..

5. THESILVEREAGLE

MINA ENHETER

Ok, tack för svaren.
    Konstigt... Ni som också har detta problem, kör ni med annan launcher än standard? Jag kör nämligen standard. Vet inte om det har någon extra betydelse...

6. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem ibland, och kör standard. Hoppas på att 2.2.1 släpps från Samsung snart, och att det kan bidra till att lösa problemet.

Använder du något av följande program förresten?
    * Exchange (genom programmet E-post)
    * Gingerbread keyboard

Jag misstänker att något av de kan vara orsaken till att min mobil kraschar ibland, men vill inte avinstallera de eftersom jag vant mig vid de.

7. Donre

Donre Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte haft det problemet sen jag avinstallerade launcher pro. Kör numera med go launcher och det flyter på mycket bättre och det har inte kraschat en enda gång.

Gingerbread tangentbordet har aldrig kraschat för mig men vi kanske använder olika tangentbord? Jag använder det som kom med darky's.

8. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom jag kör original-ROM så har jag antagligen inte samma, "Keyboard from Android 2.3" av "Steven Lin" heter det jag har, installerat från Market.

9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Borde det inte komma upp en ruta som berättar att nånting hängt sig?

10. THESILVEREAGLE

MINA ENHETER

Nix, inget av ovanstående.
    Får väl se då 2.2.1 <i>äntligen</i> släpps. Men dem har dragit ut på tiden rejält, så man får hoppas att det var värt väntetiden :P

11. olskar

olskar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min SGS fick något tuppjuck en gång och blev i princip oanvändbar då det var flera saker som krachade (som normalt aldrig kraschat tidigare) hela tiden. Tror inte det var fel på programmen i sig utan snarare någonting i själva androidsystemet. Hjälpte mig att göra en helåterställning, sedan dess flyter det på :)

12. Megalo

Megalo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma junk i min. Den gör det varje gång jag startar om, så nu har jag slutat med det, har luren på flightmode på nätterna istället.
    Får lite random meddelanden om att Gmail eller Youtube har krashat, brukar hjälpa med att ladda ner dem igen från market.

13. auriga

auriga Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har samma problem med Exchange via den inbyggda mailklienten. Kraschar ofta och tar ibland upp till en hel minut att ladda applikationen eller klicka på ett mail eller utföra någon annan operation i mailklienten.
    Problemet försvinner vid återställning av telefonen men dyker alltid upp igen efter några veckor.

2.1 fungerade perfekt, har haft problemet ända sedan jag installerade 2.2. Hoppas verkligen att 2.2.1 löser detta.

14. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du 2.2 nu är 2.2.1 värt nästan vad som helst. Men det är rätt bedrövligt att Samsung levererar nya SGS idag med 2.2.1 men inte kan tänka sig att släppa ut uppdateringen till befintliga användare... Någon på Samsung måste verkligen ha tänkt till två gånger, varav en gång var alldeles för mycket...

15. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Inte särskilt anmärkningsvärt jämfört med hur de gjorde förra sommaren och hösten när vi som köpte tidigt satt kvar med laggiga JF3 (utan svensk Swype) och Samsung levererade JF5 och ytterligare två(!) senare firmwares med nya telefoner samtidigt som de hade mage att svara folk som undrade om när det kom en uppdatering att de redan hade den senaste.

16. THESILVEREAGLE

MINA ENHETER

Blir kanske en HTC i framtiden...

17. frisedel

frisedel Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Apex Pro
    min får osså för sig att vibrera så när något krasschar, men som TS inte beskrivet att något kraschar för denne så är ju frågan om något faktiskt GÖR det på din telefon?

ja, det går mer och mer åt det hållet. eller någon annan android. jag kommer vänta ut S. på en uppdatering till 2.3 innan jag vridet om min hjärna. men vill den aldrig bli så bra som jag vill så får jag fan leta redad på annan hårdvaruplatta. mjukvaran är ju guld! om nu det är rätt skiljelinje. jag är ju nöjd med android, men om inte samsung kan få det att fundgera så får man ju skaffa en annan lur..

Last edited: Mar 4, 2011
  18. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet, jag köpte min första veckan den kom ut. I september insåg jag att ska jag få en väl fungerande telefon så är det custom roms som gäller framöver. Och så verkar det fortfarande vara.

19. cyb0man

cyb0man Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också problem med att telefonen börjat "krascha" helt av sig själv. oerhört irriterande när man ligger och sover t.ex. eller när man har den i fickan och tror att man fått ett SMS. Nu verkar det som att den slutat kracha av sig själv dock (trotts att jag inte fixat något..).
    Har allt standard och inga konstiga program.
    Under perioden som telefonen "darrade" hela tiden märkte jag att MAPS krachade nästan hela tiden. Kanske var det som var problemet för jag hade MAPS som widget.

Fattar inte att man kan ta så mycket pengar för bugg-lurar. Är så irriterad på att fabriksåterställa telefonen så fort det är något som inte funkar!!
    Någon annan hjälp från supporten kan man ju inte förvänta sig...