"Rate attacks" på market - någon mera som drabbats?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Henrik Lannerhjelm, 18 apr 2011.

1. Henrik Lannerhjelm

Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Min applikation WhoIsCalling (vem ringer) på market har blivit drabbad av en "rate attack". Detta innebär att jag fick 122 "1 stjärna" betyg under 30 timmar. Tidigare hade jag endast 3 st av det betyget. Snittet på appen låg tidigare på 4 1/2 stjärnor, numera 2 stjärnor:(

Skickade en fråga till google om detta förra veckan men får se om de ens svarar!

Har någon mera än jag drabbats av en sådan attack på detta forumet och har ni då fått respons från google?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det har varit på tapeten tidigare. Jag har fått några felaktiga kommentarer som stridigt mot Googles regler. Klart från andra konkurrenter. Det har slutat att de i 1/2 fall med kommentarer tagit bort kommentaren men låtit betyget ligga kvar. Så verkar inte helt lätt att handskas med dem.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

samma här, rate attacks är trots allt värst, men omotiverade och grundlösa kommentarer med låga betyg svider också.
    Apple kommer värdera betyg som är satta av personer som direkt avinstallerar appen myyyycket lägre redan nu, hoppas google kommer göra det också.

4. bjursingen

bjursingen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tragiskt när något sådant händer.... Att folk inte kan bete sig!! :(

5. Dalla

Dalla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller med! Har som tur är inte drabbats av rate attacks, men enskilda användare som ger ettor suger. Dessutom hamnar de senaste betygen alltid högst upp, även om de inte är de mest relevanta. Hoppas Google styr upp både detta och rate attacks.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Fick svar efter att en kommentar brutit mot deras regler, de kan alltså bara ta bort kommentaren i sig i det fallet och betyget sitter kvar.

7. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Jag antar att appens betyg nollställs om du plockar bort din app från Market och sen lägger upp den igen? Om inget i övrigt påverkas av detta kanske det är det bästa du kan göra i detta nu. Förhoppningsvis drabbas du inte av samma attack igen, men det är helt klart tråkigt att sånt här ska behöva inträffa. :ehm:

8. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Men om du har 100 bra rates och 30 dåliga, är de värt att plocka ner då?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

9. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det jag anser framför allt saknas med kommentarerna på market är möjligheten för utvecklare att svara på dem har fått en del dåliga kommentarer på uppdateringen av min app. Men de flesta problemen som de som skriver de dåliga kommentarerna tar upp hade jag kunnat lösa åt dem på några minuter men eftersom jag inte har någon möjlighet att kontakta perssonerna så kan jag inte göra något. Man kan skriva i description och på alla möjliga ställen med en del människor läser inte sånt. Jag har slutat pry mig allt för mycket om kommentarer när jag ska installera en app utan testar istället.

Hoppas verkligen google ger oss utvecklare någon möjlighet att på någotsätt administrera kommentarerna som kommer på våra appar. Typ kunna svara på dem eller enklet markera dem som spamm.

10. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

I det här fallet är det snarare 122/177, och för att appen ska kunna återfå samma betyg som tidigare (4,5) och få det hela att gå jämnt ut krävs det att 122 personer ger betyget 5. Det är större sannolikhet att nuvarande användare av WhoIsCalling, som redan har betygsatt appen, tilldelar den samma betyg som tidigare än att 122 nya ger den betyget 5.

11. Henrik Lannerhjelm

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Problemet med om jag plockar bort den och lägger upp den igen så blir den ännu mera sårbar för attacker. Gissar att attackeraren gärna vill sänka den nya också. Men det finns kanske ingen bättre utväg, Ska fundera på det och hur man enklast får användarna att byta app!

12. Henrik Lannerhjelm

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Om jag räknar rätt räcker inte ens att 500 ger betyget 5 för att komma tillbaka till 4 1/2

13. hdroid

hdroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ett alternativ kan vara att skriva ungefär som i ditt första inlägg i den här tråden, även i din appbeskrivning.