Ratingbar...

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by cocacolacowboys, Jun 1, 2010.

1. cocacolacowboys

cocacolacowboys Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har lagt in en Ratingbar, men vill förhindra användaren från att rösta fler än en ggn.

Tips?
    Tips på turtorials?

Tacksam för hjälp.

2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju spara ett bool-värde som en SharedPreference, som indikerar att man har röstat. Hur sparar du vad man röstar på? Data som en app sparar kan man ju tömma via settings, eller genom att avinstallera appen och installera den igen, så det är ju inte 100% säkert, men antagligen säkrare än vad folk orkar krångla med.

Vad gäller t.ex. ratingen i Market, så skulle jag tro att de sparar information i sin databas, om vem som röstat på vad, och kontrollerar där, dvs inte direkt förlitar sig på någon information lagrad på telefonen.

3. dinamic

dinamic Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du vill ha kontroll på att en användare endast röstar en gång så tar jag för givet att vi pratar röstning online!?, upp med en webservice och anropa från ditt program och använd en hash av något unikt tex. imei för som nyckel till röstningen så har du koll på unika röster..

4. cocacolacowboys

cocacolacowboys Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svaren... ja, jag får nog helt enkelt anropa från programmet