Ärendet är inte helt löst men jag tänkte ge er en uppdatering.
Jag gick till en Expert-butik (de är Tele2-återförsäljare) och bad om att få uppgradera mitt gamla SIM-kort till ett nytt. Sagt & gjort sedan började mitt gamla telefonnummer att fungera genom det nya moderna SIM-kortet. Då gick SonyEricsson-guiden igenom utan problem och hämtade inställningar för internet, MMS och allt. Min Xperia Ray fungerar utmärkt.
Däremot så pratade jag med Tele2 i lördags och de verkade inte känna till att man kunde förlänga abonnemang genom Dustins hemsida. De lovade ringa upp på måndag men har givetvis inte hört av sig. Jag ringde upp
Dustin idag och bad dem makulera det SIM-kort jag fick hem med ett helt nytt telefonnummer (som jag inte behöver) men
Dustin pratade mest om att jag hade tagit del av ett erbjudande där jag köpte telefonen och att det erbjudandet var ett nyabonnemang. Jag förklarade att jag valt förlängning av mitt nuvarandre abonnemang på hemsidan och att jag inte är intresserad av att ha ett nytt telefonnummer.
Dustin ska nu prata med sin abonemmangsavdelningen och sedan maila mig ett svar.
Känns inte helt bra. Kommer jag att bli dragandes med dubbla abonnemang och ett extra telefonnummer p.g.a. Dustin tabbat sig?
Click to expand...