Hallå gubbs!
Jag köpte en Razer Blade 15 Advanced 2021 och fick hem den igår. Där har varit konstanta problem med den och detta har jag inte varit med om innan.
Första problemet jag stöter på är windows som ligger på datorn saknar alla drivrutiner vilken gör att jag kan inte göra ett piss. Men jag kom på att kanske man kan internet dela med kabel till datorn från mobil, det gjorde det och då lyckades jag ladda ner en ny kopia av windows från microsoft som då hade allt för att datorn skulle "fungera".
AWESOME.....tyvärr så uppstod nu ett nytt problem som fortsätter att uppstå trots uppdatering av flertal komponenter och även uppdatering av bios funkade ej.
Problemet nu är att UI laggar när man text öppnar upp wifi så märket man att det inte är de 360HZ som skärmen utger sig från att vara. Muspekaren flyter på som om de är 360hz men inte de andra.
När man kolla på bildskärmsinställningar så står den 1,000 HZ?
Om jag startar upp ett spel så laggar de så mycket att fps ligger på 3 och det går inte ens starta spelet.
Jag har installerat Geforce Experience och uppdaterat drivrutiner där. (om de nu räcker)
Har någon tips så snälla kom med de. Jag vill verkligen inte behöva lämna tillbaka den då jag fick den ruskigt billig på inet.
Garanti ärende ja, men då är jag utan dator i kanske mer än 1 månad.
Tack på förhand!
Visa bifogad bild 130216
Click to expand...