Rdio släppt i Sverige

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hampa_D, 4 jul 2012.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Ja som topic lyder så är Rdio nu släppt i Sverige, 7 dagars demo och en prisplan på 49kr för web och desktop och 99kr per månad för både web,desktop och mobil app.

kan vara en utmanare till Spotify?
    testade att importera en balandad lista från mitt spotify konto visst den hittade en del men inte allt och det var en del jag tyckte det var konstigt att den inte hittade. men det verkade vara sättet jag importerade listan på...
    tycker det funkar bra och hade inte mitt spotifykonto varit så inkört så kunde jag mycket väl tänka mig att byta

länk till appen:
    Websidan: Rdio web
    vad tycker ni? var inte rädda att testa det är som sagt gratis i 7 dagar.

2. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    224

MINA ENHETER

Tycker fortfarande spotify är bättre. Det är ju också samma pris så då finns det ingen anledning att byta. Tycket också det tog för långt tid innan låtarna kommer igång i appen.

3. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det beror väl egentligen på vilken musiksmak man har skulle jag säga. själv hade jag inga problem med att låtarna startade långsamt.

4. olka

olka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde en snabb koll på ett antal låtar/album som jag saknar på Spotify och i ett fall fanns det tillgängligt på Rdio. Vet inte om det är lagom för att locka över mig, men det visar ju på möjligheten till ett utbud som kan motivera ett byta för vissa personer.

5. Bergling

Bergling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Själv har jag kört Wimp ett tag, mest för att Spotifyklienten till Android tidigare var under all kritik (vet inte om den blivit bättre nu) och att det går att köra Wimp på Squeezbox.

Men jag är nog på väg att byta. Andoid-appen är riktigt bra, och har bara hittat enstaka låtar som saknas. Ett plus dessutom att man inte behöver installera en tung klient på sin dator.

Enda minuset är att det inte finns stöd för rdio i Squeezeboxen (ännu iaf). Men det går väl att lösa genom att köra web-guit på min Revue.